וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהג של בן לאדן ישפט על פשעי מלחמה

18.7.2008 / 1:45

סלים חמדאן יהיה האדם הראשון מאז מלחמת העולם ה-2, שישפט בבית דין אמריקאי לפשעי מלחמה. עורכי דינו: הוא היה בסך הכל נהג

סלים חמדאן, אזרח תימני, צפוי להיות האדם הראשון שיעמוד לדין בבית הדין לפשעי מלחמה בבסיס חיל הים האמריקאי בגוואטנמו שבקובה. משפטו של חמדאן, שהיה נהגו של מנהיג אל קאעדה בן לאדן, יתחיל ביום שני הקרוב, לאחר שניסיון לדחות את פתיחת המשפט נדחה. מדובר באדם הראשון מאז מלחמת העולם השנייה שעומד לדין בבית משפט אמריקאי לפשעי מלחמה.

בדיון מקדים בבית המשפט אמרו חוקריו של חמדאן כי הוא הודה בכך שהעביר נשק למען אל קאעדה, נשבע אמונים ישירות לבן לאדן ואף קיבל ממנו את שכרו. בפני בית המשפט הוצגה תמונה שבה נראים בן לאדן וחמדאן ביחד, כשהם מחזיקים ברובים."חמדאן הודה שנשבע אמונים לאוסמה בן לאדן", אמר רוברט מקפדן, חוקר בגוואנטנמו שחקר את חמדאן בשנת 2003.

לעומת זאת, עורכי דינו של חמדאן אומרים כי הוא היה בסך הכל מכונאי רכב ונהג בצי כלי הרכב של אל קאעדה. לדבריהם, חמדאן לקח על עצמו תפקיד זה משום שהיה זקוק ל-200 הדולר של השכר החודשי.

סלים חמדאן, שנמצא בסוף גילאי השלושים שלו, נלכד באפגניסטן ב-2001. חוקריו, שמנסים להדגיש את מעורבותו באל קאעדה, אומרים כי הוא הוביל אותם למחנות אימונים ובתי מסתור של אל ארגון הטרור באפגניסטן. במשפט, שיתחיל ביום שני, הוא צפוי לעמוד לדין תחת האשמות של קנוניה ואספקת אמצעי לחימה לארגון טרור. על פי הערכות, הוא צפוי להיות נידון למאסר עולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully