וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים מאיימים: נחדש המאבק בשבוע הבא

נעמה טלמור

18.7.2008 / 6:55

הסטודנטים ביקשו להשתתף בדיון הממשלה ביישום דו"ח שוחט אך נדחו. "היום יקיימו ישיבת חירום. "האוצר עושה בהשכלה כבשלו"

הנהגת הסטודנטים הודיעה כי תחדש את מאבקה כבר ביום ראשון הקרוב, במחאה על העלאת שכר הלימוד ומצב ההשכלה הגבוהה בארץ. הבוקר (שישי) תתקיים ישיבת חירום של הנהגת הסטודנטים הארצית באוניברסיטת תל אביב לקראת ישיבת הממשלה המיוחדת ביום ראשון, שתדון ביישום דו"ח שוחט. יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב, גיל גולדנברג, אמר כי "האוצר ממשיך לעשות במערכת ההשכלה הגבוהה ובציבור הסטודנטים כבשלו".

בישיבת הממשלה ביום ראשון צפוים להשתתף נציגי מערכת ההשכלה הגבוהה, יו"ר ועד ראשי האוני' פרופ' מנחם מגידו, חברי ועדת שוחט ושרת החינוך יולי תמיר. שרת החינוך צפויה להציג פשרה בין דרישות האוצר לקביעות דו"ח שוחט. נציגי הסטודנטים ביקשו להשתתף בישיבה אך נדחו. על כן איימו לעתור לבג"צ בדרישה למנוע את הדיון בממשלה ולכבד את ההסכמים עליהם חתמה הממשלה.

ועדת התכנון והתקצוב (ות"ת) של המוסדות להשכלה גבוהה הודיעה כי בהתייעצות שהתקיימה הבוקר הוחלט, כי ביום ראשון הקרוב תנחה הוועדה את המוסדות השונים לא להעלות את שכר הלימוד לשנת הלימוד תשס"ט, עד החלטת הממשלה. בראיון לקול ישראל אמרה שרת החינוך יולי תמיר, כי "אנחנו חייבים להחליט בעת הקרובה מאוד על תקציב נוסף להשכלה גבוהה. מדינת ישראל לא יכולה לתת להשכלה הגבוהה לקרוס, וצריך לתת זריקת עידוד למערכת בכדי שהיא תחיה".

"אווירה של עליהום"

בתוך כך, תמיר פרסמה תגובה על פיה היא "פנתה לראש הממשלה בדרישה שהממשלה תעמוד במחויבותה לסטודנטים לפיה לא יתקיים דיון בדו"ח ועדת שוחט בכלל ובנושא שכר הלימוד בפרט, ללא השתתפות הסטודנטים". לדבריה, תמיר התריעה בפני אולמרט כי קיום הדיון ללא הסטודנטים "יעורר מחלוקת מיותרת ויעמיק את המשבר בהשכלה הגבוהה".

ביום שני האחרון, במסיבת העיתונאים בראשות ראש ועדת שוחט ושר האוצר לשעבר אברהם (בייגה) שוחט, תקפו הדוברים את התנהלות שרת החינוך יולי תמיר ואת יחס הממשלה לדו"ח ולמערכת ההשכלה הגבוהה בישראל. "מה שנעשה במגמה להתמודד עם הבעיה במערכת ולתת פתרון - נעלם כלא היה", אמר שוחט.

פרופ' אהרון צ'חנובר הצטרף לדבריו של שוחט, "מפחידה אותי אווירת העליהום הזאת. בגרמניה של לפני מלחמת העולם השנייה היה מקרה נורא וקיצוני שבו הופעל לחץ איום שגרם לבריחת מדענים. אלו עזבו לארה"ב והקימו שם את התשתית הרחבה של האקדמיה. הישראלים שעזבו לחו"ל כבר לא יחזרו עוד".

צ'חנובר התייחס גם לפרס נובל שקיבל ואמר כי "כן גאים בפרס נובל, לא גאים בפרס נובל – זה הכל מס שפתיים שטוח. צריך להבין שבכדי להכשיר איש כמוני לוקח קרוב ל-40 שנה. אני לא רואה את אלו שבאים אחריי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully