וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: זוכו נאשמים בפיגוע הטרור במדריד

טלי גולדשטין

17.7.2008 / 16:51

ארבעת הנאשמים הורשעו בשנה שעברה בגין מעורבות בפיגוע הטרור הקטלני מ-2004, במהלכו הפציצו טרוריסטים מוסלמים 4 רכבות בבירה

בית המשפט העליון בספרד ביטל היום (חמישי) את הרשעתם של ארבעה בני אדם שהואשמו במעורבות בפיגועי הטרור ברשת הרכבות במדריד ב-2004. ארבעת הנאשמים היו חלק מקבוצה של 21 אנשים שהורשעו בשנה שעברה בגין מעורבות בפרשה. בית המשפט חזר ותמך גם בזיכוי של רבאי עוסמאן סעיד אחמד, אזרח מצרי שהיה חשוד בתכנון הפיגועים, מאחר וזה כבר נשפט והורשע באיטליה בגין שייכות לארגון טרור.

בית המשפט הספרדי זיכה את אחמד באוקטובר בטענה כי אין לשפוט אדם פעמיים על אותו פשע. באותו מעמד זיכה בית המשפט עשרה חשודים נוספים מהאישומים בתכנון הפיגועים. אך הרשיע 21 אחרים במעורבות בתקיפה. בעקבות הזיכוי, התעוררה מחאה בקרב רבים בספרד, שטענו גם כי גזרי הדין שכן נקבעו לבסוף לאלו שהורשעו היו קלים מדי לעומת מה שדרשה התביעה. לדברי פרשנים, ההחלטה היום לבטל את את הרשעתם של ארבעה בני אדם נוספים תעורר מחדש את זעמם של הספרדים.

ב-11 במרץ 2004, הפציצו טרוריסטים מוסלמים ארבע רכבות במדריד. 191 בני אדם נהרגו בפיגוע המחריד ו-1,800 נפצעו. ראש הממשלה דאז חוזה מריה אזנר, מנהיג המפלגה השמרנית, הטיל את האחריות לפיגוע על המחתרת הבסקית אט"א. יומיים לאחר מכן, המשטרה מצאה קלטת וידאו שבה טוענים המפגעים כי ביצעו את הפיגוע בשיתוף פעולה עם ארגון אל קאעדה וכתגובה לתמיכתה של ספרד בפלישה האמריקאית לעירק.

בעקבות פיגוע הטרור הקטלני, התנקם העניק ציבור המצביעים הספרדי הממשלה השמרנית והעניק במפתיע את הניצחון בבחירות הכלליות, שנערכו שלושה ימים אחרי הפיגוע, למנהיג המפלגה הסוציאליסטית חוזה לואיס רודריגז ספאטרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully