וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני גאה במדינה שנלחמה שתחזור"

קובי מנדל

17.7.2008 / 14:58

עופר רגב, אחיו של אלדד, ספד לו שנתיים לאחר חטיפתו, כשנטמן בחיפה. אלפי בני אדם, בהם ראשי צה"ל ונציגי הממשלה, הגיעו להשתתף בהלווייתו

תאגיד כאן

(צילום ועריכה: באדיבות הערוץ הראשון)

אלפי בני אדם הגיעו לבית העלמין הצבאי בחיפה להשתתף בהלוויתו של רס"ל אלדד רגב, שגופתו הוחזרה אתמול משבי חיזבאללה. את ארונו של רגב נשאו חבריו לפלוגת המילואים, המבצעים בימים אלו תעסוקה מבצעית. אביו של אלדד, צבי רגב, הקריא קדיש מעל קברו הפתוח.

"לפני ארבע שעות ליווינו את גולדווסר ועכשיו אנו קוברים ברגבי אדמה של ישראל את רגב", ספד שר הביטחון אהוד ברק לרגב. "מסע כואב הגיע לקצו. אתה מצטרף אל 119 חיילים ו-43 אזרחים ממלחמת לבנון השנייה, ואל כל החללים שנטמנו בשנה האחרונה".

"מסע כואב של שנתיים, מסע של חוסר ודאות, הגיע לקצו ואתם נותרתם עם זיכרון ויגון שאינם נגמרים", המשיך ברק. "לא כך קיווינו לממש את תפילת 'ושבו בנים לגבולם'".

אחיו של אלדד,עופר רגב, אמר: "רצינו להאמין שהאויב שלנו הוא כמונו בדיוק. חשבנו שאנו מדברים עם אנשים שרוצים לגדל ילד להריח פרח, כמונו בדיוק. אבל האויב שלנו הראה לנו שהוא בדיוק לא כמונו, הוא נחשף כהפך המוחלט לנו ואף על פי כן, לא נפסיק לנסות".

"אני עומד כאן היום עצוב אבל גאה. אני גאה במדינה שנלחמה כדי שתחזור. אני גאה בכל אזרח שהרגיש שאתה אח שלו. אני גאה להיות שייך לאוהבים ולא לשונאים, לאלו המוכנים לשלם מחיר בשביל הערבות ההדדית. גאה בצבא שמפקדו פוקד עליו בפקודת יום שלא לוותר על שחרור כל חייל. אני גאה בך אלדד איש ברוך כשרונות אך צנוע. אינטלקטואל ואוהד כדורגל, אדם מופנם ומוקף חברים שעצב עצור בתוכו. פטריוט אמיתי בשירות סדיר ומילואים".

האח אייל אמר: "ביום הזיכרון 2006 חודשיים לפני החטיפה לפני מותו כתב אלדד: ואולי יש נחמה בקצה של הקצה, יש תקווה שטוב יקרה. יש זיכרון ויש אמונה שמותכם הוא לא לשווא, צוו לנו חיי שלום. נוח על משכבך בשלום".

יונתן, חברו לפלוגה של רגב אמר: "אלדד - אח, לוחם, בן פלוגה יקר - יצאת לשירות מילואים פעיל למען עמך ומולדתך ולא שבת בשלום. חיכינו לשובך ובלבנו התקווה שנזכה לחבק אותך ולהביט בפניך ואתה תישיר מבט ותחייך את חיוכך המקסים. אמש נגוזה תקוותנו. נצנוץ של תקווה שפעם אצלנו כבה. נוח על משכבך בשלום. מתגעגעים אליך ואוהבים אותך".

המג"ד של רגב וגלודווסר, סא"ל במיל. בני עזרן ספד: "אלדד, באתי לפה כלוחם שנפרד בקרב. באתי לכן להיפרד מחבר ומידיד לנשק. כמפקד אני יכול לספר שאלדד נקרא לתעסוקה מבצעית, כמו בכל אימון עזב הכל ובא כחלק מהפלוגה. מוכן לעשות כל משימה. בשנתיים שעברו מאז, נפגשנו במסגרת הגדוד כבר כמה פעמים, וחסרונך מורגש. השנתיים נגמרות בתחושה של עצב. אנו יחידה לוחמת, נמשיך כתמיד לקחת חלק פעיל במשימת הביטחון של ישראל. אלדד ואודי- לכם אנו מחויבים. באתי גם כאדם פרטי שחווה את ההמתנה שנכפתה עלינו. כחבר ושותף לאלדד מצאתי בו הרבה מהתכונות שחיפשתי. מבט של טוב לב וחיוך שאנצור תמיד".

להלוויה הגיעו גם הרמטכ"ל גבי אשכנזי, שרים וחברי כנסת. בין הנוכחים בלטו שלמה גולדווסר, אביו של אהוד שנקבר הבוקר, אביבה ונועם שליט, הוריו של החייל החטוף גלעד, ועמרי אבני, אביה של קרנית גולדווסר.

התגייס לקרבי למרות מות אמו

אלדד רגב, תושב קרית מוצקין, היה בן 26 בעת החטיפה. בן לטובה ז"ל ולצבי, אח לבני, עופר ואייל. למד בביה"ס היסודי הממ"ד "מצפה" בקרית מוצקין ולאחר מכן בישיבה התיכונית בקרית שמואל הסמוכה. למרות מותה של אמו טובה בהיותו בכיתה י"ב, החליט רגב בכל זאת להתגייס לשירות קרבי בחטיבת גבעתי. לאחר שירותו הצבאי נסע לטיול במזרח ולאחר שובו מהטיול החל ללמוד במכינה האקדמית באוניברסיטת בר אילן.

רגב היה חובב כדורגל מושבע ואף עבר קורס מאמני כדורגל. הוא יצא לשירות מילואים, אליו נקרא לאחר שסיים את המבחנים במסגרת המכינה בבר אילן. שלושה ימים לפני חטיפתו ביקר בביתו והשתתף בטקס האזכרה השנתי לאמו. הוא צפה עם אחיו בגמר משחקי המונדיאל וחזר לשירות המילואים. שלושה ימים לאחר מכן נחטף רגב על ידי חיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully