וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניה לקונטאר: ברכות לשחרורך

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.7.2008 / 21:02

ר"מ חמאס התקשר לברך את הרוצח ששוחרר במסגרת עסקת השבויים ואת חיזבאללה. קונטאר: "בישראל פברקו תסריט של רצח הרן בת ה-4"

(צילום: רויטרס, עריכת וידא: ענת ברק)

ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה התקשר הערב (חמישי) לאסיר הלבנוני המשוחרר סמיר קונטאר, וברך אותו על שחרורו מהכלא בישראל. כך נמסר בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". לפי הדיווח, הניה שלח לקונטאר, לחיזבאללה ולעם הלבנוני את ברכתו.

מוקדם יותר הגיעו אלפי בני אדם לטקס חגיגי לרגל שובו של האסיר הלבנוני המשוחרר סמיר קונטאר, הנערך בכפר הולדתו שבהר הלבנון, עבייה. קונטאר נאם בטקס ואמר: "מטרת נשק ההתנגדות היא חוות שבעא, ומה שמעבר לשבעא, ומה שמעבר מעבר לשבעא. זהו דבר ברור לא צריך להוליך את עצמנו שולל". קונטאר גם דחה את הטענה לפיה המחלוקת בין ישראל לחיזבאללה היא חוות שבעא. "מי שחושב כך הוזה", אמר.

קונטאר שיגר ברכות לתושבי סוריה והרשות הפלסטינית והודה לאסד. "לא נשכח מי עמד לצידנו בימים בקשים, בעיקר סוריה. אנו מברכים את תושבי הגולן הכבוש".

"בשעה זו אתמול הייתי בידי האויבים, וכעת אני הוא זה שרוצה יותר מכל לבוא אליהם ולהילחם בהם". אני מבקש מאללה שזה יקרה בקרוב מאוד". הוא הוסיף כי "הבוקר שמעתי שישראל החליטה לחסל אותי. האויב מכיר אותי היטב ולכן אענה לו כך: כיצד בדיוק אתה מאיים לרצוח אותי, בזמן שהמוות הוא הרגל עבורנו ומות הקדושים הוא כבוד עבורנו?". לדבריו, "הציונים האלה, הם חיסלו את כל מי שחתם עימם על הסכמים. השהיד יאסר ערפאת הוא הוכחה בולטת לכך".

בראיון שנערך עימו הערב ברשת הטלוויזיה "אל-מנאר" של חיזבאללה, התייחס קונטאר לרצח הילדה בת ה-4, שאותו ביצע בשנת 1979 בנהריה, ודחה את הטענה לפיה רוצץ את ראשה. "באשר לרצח הילדה, בדו"ח הראשון שפורסם בישראל נכתב שהילדה נהרגה כתוצאה מירי של צה"ל במהלך חילופי האש במקום". לטענתו, "עכשיו נראה שפברקו תסריט, בדו סיפור מצמרר ושיווקו אותו בכל עולם".

גם מתנגדי חיזבאללה ברכו

האלפים שהגיעו לכפר נופפו בדגלי חיזבאללה ובדגלי לבנון. בין המשתתפים בטקס שר העבודה הלבנוני מטעם חיזבאללה מוחמד פניש ומנהיג הדרוזים וואליד ג'ונבלאט, הנחשב לגדול מתנגדי חיזבאללה. בכיסא הכבוד מימינו של קונטאר ישבה פדווא ברגותי, רעייתו של בכיר פתח היושב בכלא הישראלי, מרוואן ברגותי.

פניש שיבח בנאומו את קונטאר ואת חיזבאללה, והביע את דבקותו של הארגון בחוות שבעא ובגבעות כפר שובא. במקביל ברך על הקמת ממשלת האחדות הלאומית בלבנון ושיגר מסרי פיוס לפלגים בלבנון. "אנו בשלב ההסכמה. עברנו את שלב המחלוקות. אנו צריכים להפיק תועלת מהעת הנוכחית", ציין.

מוקדם יותר ברך שר החוץ הסורי ד"ר מוחסן בילאל את לבנון ואת חיזבאללה לרגל שחרורו של סמיר קונטאר וייתר האסירים הלבנוניים מהכלא הישראלי והביע את הערכתו ל"קורבנות שהקריב חיזבאללה לשחרור האדמות מידי הכיבוש הישראלי בשנת 2000 (נסיגת ישראל מדרום לבנון – נ.י) ועד לניצחונו ב-2006 (מלחמת לבנון השנייה – נ.י)".

שר החוץ האירני מנושהר מותקי ברך גם הוא על "ניצחונו של חיזבאללה בשחרור האסירים". לדבריו, מדובר בהישג שנבע מהעמידה האיתנה הארוכה והאמיצה של חיזבאללה. מותקי הגיע לביקור בדמשק, שם הוא צפוי להיפגש עם נשיא סוריה בשאר אסד.

בתוך כך, תושבים באזור העיר צור ובקעת הלבנון קיבלו שיחות טלפון מוקלטות בהן הושמעה להם הודעה קולית מישראל, שהזהירה אותם שלא לשתף פעולה עם חיזבאללה. כך מסרה סוכנות הידיעות הלבנונית. לפי הדיווח, "ישראל איימה בהודעה לבצע פעולת נקמה אם חיזבאללה ינקוט בפעולה צבאית נגד ישראל". בתום ההודעה נמסר לתושבים כי ההודעה היא מטעם מדינת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully