וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: 8 אזרחים נהרגו מאש צבא ארה"ב

17.7.2008 / 14:08

במתקפה אווירית הופצץ בית ונהרגה משפחה שלמה. הצבא בודק דיווחים כי בשתי הפצצות אוויריות אחרות נהרגו 60 אזרחים אחרים

לאחר שמספר החללים האמריקאים באפגניסטן הלך ועלה בשבועות האחרונים, הודה היום (חמישי) צבא ארה"ב בהרג שמונה אזרחים אפגנים במתקפה אווירית במחוז המערבי פרע. מקורות אפגנים טענו כי מניין ההרוגיים עומד על תשעה, וכי כולם בני אותה משפחה. לטענת הצבא, המטרה היתה יחידת טליבן ששהתה באזור. במחוז השכן, הראט, עולים דיווחים על אזרחים הרוגים נוספים, גם הם ממתקפה אווירית.

שיירה של כוחות אפגנים שעברה במחוז פרע הותקפה מהבתים הסמוכים, ובתגובה הפציצו האמריקאים מהאוויר. "הם השיבו אש וקראו לסיוע אווירי", הודיע הצבא. "בית נפגע, ושמונה אזרחים נהרגו. שניים אחרים נפצעו. כוחות הקואליציה לעולם אינם פוגעים במכוון בלא-חמושים, ומביעים צער עמוק על האירוע". הצבא הפנה אצבע מאשימה למורדים.

סוגיית האזרחים ההרוגים הינה רגישה במיוחד עבור הממשלה הפרו מערבית באפגניסטן, וחותרת תחת התמיכה העממית בנוכחות הכוחות המערביים במדינה. השבועות האחרונים היו האלימים ביותר מאז הפלישה האמריקאית למדינה.

צבא ארה"ב הודיע כי פתח בבדיקת דיווחים של אפגנים, כי 60 אזרחים נהרגו בשתי מתקפות אוויריות נפרדות של הכוחות המערביים במזרח אפגניסטן. יותר מ-700 אזרחים אפגנים נהרגו מאז תחילת 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully