וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטו אופ - מנהיגים פושעים ומנהיגים מתפטרים

טלי גולדשטין

19.7.2008 / 16:02

בפריז נערכה פסגת מדינות הים התיכון, בנוכחות אסד ואולמרט; החיילים החטופים שבו למנוחת עולם; נשיא סודן הואשם ברצח עם; ור"מ בלגיה התפטר

מדינה אוכלת יושביה - סודן

בית הדין הבינלאומי בהאג החליט השבוע להגיש אישומים נגד נשיא סודן עומאר אל בשיר, בגין השמדת עם ופשעים נגד האנושות באזור דרפור, שבדרום המדינה. מדובר בראש המדינה המכהן הראשון שעומד לדין בינלאומי מאז צ'רלס טיילור מליבריה וסלובודן מילוסביץ' מיוגוסלביה. אלפי מפגינים סודנים יצאו לרחובות בהפגנת תמיכה בנשיא. תגובת בשיר היא כי האישומים נגדו בגין טיהורים אתניים הם שקר אחד גדול.

שלום אזורי? פסגת הים התיכון

ביום ראשון נפתחה וועידת פריז למדינות הים התיכון. את הוועידה יזם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, מתוך רצון להגיע לשיתוף פעולה בין מדינות האיחוד האירופי למדינות הים התיכון. 45 ראשי מדינות אירופה והמזרח התיכון, בהם גם ראש הממשלה אולמרט ונשיא סוריה אסד, השתתפו בוועידה. מלבדם, השתתפו בוועידה 15 מנהיגים של ארגונים בינלאומיים, ביניהם האו"ם, האיחוד האירופי והליגה הערבית.

ויו לה פראנס - יום הבסטיליה

ביום שני ציינה צרפת את יום הבסטיליה, יום העצמאות של המדינה. נשיא צרפת ניקולא סרקוזי נכח בתהלוכה הצבאית המסורתית בשדרות שאנז אליזה שצעדה לקול ההמנון הלאומי -"המארסייז". בחגיגות באו לצפות גם ראשי מדינות רבים שהוזמנו על ידי סרקוזי להשתתף בפסגת פריז למדינות הים התיכון.

גן ילדים - אסד מפנה גב

עוד מאירועי יום הבסטיליה: מנהיגי ישראל וסוריה היו קרובים מאוד לפגישה ולחיצת יד לאחר שמטרים ספורים הפרידו ביניהם במהלך המצעד הצבאי לציון היום. אך מה רבה האכזבה! השניים לא לחצו יד ונראה כי אסד השתדל להימנע לחלוטין ממפגש עם ראש הממשלה, והוא נראה בתמונה, שהתפרסמה בכלי התקשורת בעולם כולו, כשגבו מופנה לאולמרט.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

בלגיה במשבר - רה"מ התפטר

ראש ממשלת בלגיה, איב לטרם, הגיש בליל שלישי את התפטרותו למלך המדינה, אלברט השני. לטרם נכנס לתפקידו בחודש מרץ האחרון, לאחר תשעה חודשים בה התנהלה המדינה ללא ממשלה, בשל מחלוקת בין שני הלאומים הבלגים - הוולוני והפלמי על רקע רצונם לאוטונומיה עמוקה יותר. לטרם לא הצליח לשכנע את הקבינט שלו להסכים על עתיד משותף תוך מתן סמכויות רבות יותר לשני הלאומים.

בריטניה משותקת - שוב שביתות

כחצי מיליון עובדי עיריות והמגזר הציבורי בבריטניה פתחו השבוע באחת מהשביתות הגדולות במדינה ב-40 השנים האחרונות על רקע מחלוקת עם הממשלה לגבי שכרם הנשחק בגין האינפלציה הגואה. בתי ספר, ספריות, מוזיאונים ומשרדים ציבוריים ברחבי המדינה הושבתו למשך יומיים.

מנוחת עולם - עסקת השבויים

שנתיים וארבעה ימים לאחר החטיפה, הגיעו ביום רביעי בבוקר ארונות החיילים אהוד גולדווסר ואלדד רגב לישראל. במסגרת הלוחמה הפסיכולוגית שמנהל חיזבאללה מול ישראל, סירב הארגון למסור מידע על מצבם עד הרגע האחרון וחשף את שני הארונות רק בעת מסירתם לצלב האדום. בלבנון, הוכרז יום חופש לאומי לרגל שובם של האסירים. הבירה ביירות והכפרים הלבנונים נצבעו בצהוב, כצבעו של דגל חיזבאללה ונסראללה אף יצא ממחבואו על מנת לשאת נאום ניצחון.

עושים צחוק מאובמה - הקריקטורה

על עמוד השער של המגזין ה"ניו יורקר", שיצא השבוע, אוירו בני הזוג אובמה כשברק לבוש בגלביה ובכיסוי ראש, עם אשתו מישל, שעטויה בבגדים חצי צבאיים, עם קלצ'ניקוב לגופה ורעמת אפרו לראשה. מעל האח, בה עולה באש דגל ארה"ב, מתנוסס דיוקנו המאיים של אוסמה בן לאדן. מטרת הקריקטורה היתה להראות כמה טפשית היא חרושת השמועות סביב אובמה, אך המועמד לנשיאות התגלה כחסר חוש הומור. קמפיין אובמה מיהר לגנות את הקריקטורה כ"חסרת טעם".

הבל החן - מיס יוניברס

מיס ונצואלה זכתה השבוע בתחרות מיס יוניברס 2008. דיאנה מנדוזה בת ה-22 גברה על 80 יריבותיה וזכתה בטקס שנערך בווייטנאם. בטקס שנערך זו הפעם ה-57 צפו קרוב למיליארד בני אדם ב-170 מדינות ברחבי העולם.

לבן כשלג - גורי אריה לבן

ספארי גרמני הציג לראווה את הדיירים החדשים שלו, שישה גורי אריות לבנים. הגורים, ארבעה זכרים ושתי נקבות, נולדו לשתי אמהות שונות ביוני השנה בגן החיות "ספאריפארק". האריות הלבנים, שנחשבים למביאי מזל רב, אמנם אינם מוגדרים כזן נכחד אולם הם עדיין נמצאים בסכנה. לפי הערכות יש פחות מ-300 אריות לבנים ברחבי העולם, כאשר בגן החיות הגרמני יש 24 אריות לבנים. בשבי, אם הם זוכים לתנאי מחיה ראויים, יכולים האריות הלבנים לחיות אפילו מעבר לעשרים שנה.

  • עוד באותו נושא:
  • פוטו אופ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully