וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראיה נדחתה, החשודים בנסיון רצח שוחררו

נתיב נחמני

17.7.2008 / 12:13

בית המשפט שחרר שני חשודים בניסיון לרצח של בעל סופרמרקט מתחרה ברמת גן. הסיבה: המשטרה התבססה על עדות שמיעה בלבד

שבוע לאחר חשיפת ניסיון רצח של בעל סופרמרקט ברמת גן ושלושת ההצתות שקדמו לו, שניים מהחשודים שוחררו. הסיבה: הראיות שסיפק עד המדינה אינן קבילות.

לפני כשבוע, בתום חקירה סמויה, משטרת תל אביב עצרה חמישה עבריינים החשודים בניסיון לרצח, איומים, הצתה וסחר בסמים קשים. בין העצורים, אב ובנו בעלי סופרמרקט מרמת גן, שנעצרו בחשד לשלוש הצתות של סופרמרקט מתחרה וכן בירי לעבר בעל הנכס. לפי החשד, הם ביצעו את מעשיהם על מנת למנוע את פתיחת העסק המתחרה. המשטרה חשדה כי האב ובנו גייסו לשם המשימה גורמים עבריינים משכונת רמת עמידר. מיד עם לכידתם, בית המשפט הורה להאריך את מעצרם של שניים מהם ב-12 ימים ושלושת הנוספים בשמונה ימים.

מחקירת המשטרה עלה, כי האב והבן, בעליו של סופרמרקט ברמת גן ובעלי עבר פלילי עשיר, החליטו לסכל את תוכניותיו של תושב העיר, שביקש לפתוח סופרמרקט מתחרה ברחוב הכבאים ברמת גן. האב ובנו, שפחדו מפגיעה בהכנסותיהם, גייסו את חברם, תושב שכונת רמת עמידר המוכר למשטרה, והפעילו עליו לחץ ואיומים.

ניסיון התנקשות ביום הזיכרון

בעל הסופר לא נכנע ללחצים וחזר לפעילות רגילה לאחר כל נסיון הצתה. לאחר ניסיון ההצתה השלישי, הוא מיגן את העסק ואף הציב בו שומר על מנת להקשות על חברי הכנופייה לפגוע בו פעם נוספת. כשהחשודים הבינו כי הוא עיקש בהתנגדותו, הם ניסו להפעיל לחצים על מתי מגן, בעל המבנה וקבלן מקומי, על מנת שלא ישכיר את העסק לבעל הסופר החדש, אולם גם ניסיון זה לא צלח, והם החליטו להחריף את פעילותם. דקה לפני צפירת יום הזיכון השנה, בעת שנסע ברכבו, שניים מהם ירו לעברו מספר יריות ונמלטו מהמקום כשהם רכובים על אופנוע. כתוצאה מהירי, מגן נפצע באורח קל ופונה לבית החולים.

בתום חקירה ארוכה, אנשי הימ"ר הצליחו לשים את ידיהם על אחד מחברי הכנופייה שנעצר בחשד לביצוע עבירות רכוש. במהלך חקירותיו הצליחו החוקרים לחלץ מהחשוד מידע על הפרשה ולהפוך אותו לעד מדינה. אז, שוחרר ממעצרו ופעל בקרב חברי הכנופייה כסוכן סמוי. במסגרת עבודתו הוא אסף ראיות לכאורה למעורבות החבורה בהצתות ואף לסחר בסמים קשים, בהם קוקאין, אקסטזי ואל אס די.

חשד לעבירה נוספת

שופטת בית משפט השלום בתל אביב חיותה כוחן שחררה היום שניים מהחשודים, בעל הסופר המתחרה ותושב רמת עמידר אותו לכאורה גייס. השניים שוחררו לבקשת המשטרה מאחר שהראיות שאסף עד המדינה נגדם אינן יכולות לעמוד נגדם בבית המשפט. לוואלה! חדשות נודע כי הראיה לכאורה אותה השיג עד המדינה היא הקלטה של אחד מהחשודים מציע לעד המדינה שלושת אלפים שקל כדי שיצית את הסופר המתחרה. אותו חשוד נשמע בהקלטה טוען שהוא פועל בשליחות בעל הסופר - האב.

אך הראיה אינה יכולה לשמש את המשטרה, כיוון שמדובר בעדות שמיעה בלבד, שהרי האב החשוד לא נשמע בקולו משדל את עד המדינה לבצע את העבירה. "כנראה שחוץ מההקלטה, למשטרה לא היו מספיק ראיות בתיק שקושרות את מרשי לביצוע ניסיון הרצח ולהזמנת ההצתות כפי שטענו בהתחלה", אמר לוואלה! חדשות פרקליטם של השניים, עו"ד אילן אזולאי.

עם זאת, החשוד מרמת עמידר ישאר במעצר שכן הוא וחשוד נוסף בפרשה חשודים בעבירה נוספת. עוד נודע, כי בשבוע הבא יוגש ככל הנראה כתב אישום נגד הבן והחשוד מרמת עמידר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully