וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלזיה: מנהיג האופוזיציה שוחרר בערבות

גיל קדרון

17.7.2008 / 9:49

אנוואר איבראהים שוחרר הבוקר לאחר שסירב להתייצב לחקירה בחשד למעשי סדום. הוא הכחיש את החשדות וטען לרדיפה פוליטית

אחד ממנהיגיה הבולטים של האופוזיציה המלזית, אנוואר איבראהים, שוחרר היום (חמישי) על ידי המשטרה בערבות, כך מסרו עורכי דינו. עם זאת, ההאשמות במעשי סדום כלפי עוזרו לשעבר של מי שהיה סגן ראש הממשלה לפני מספר שנים, עומדות בעינן, ומטילות צל כבד על המערכת הפוליטית והכלכלית של המדינה הדרום אסייתית.

בהתאם לתנאי הערבות, אנוואר, שעד כה נמנע מלהיפגש עם חוקריו ולבסוף נעצר אתמול, יגיע לפגישה עם המשטרה ב-18 באוגוסט. העונש המירבי על מעשי סדום, שבמלזיה כוללים גם יחסי מין בהסכמה בין שני גברים, הוא 20 שנה.

עד לפני האישומים נגדו, סומן אנוואר כראש הממשלה הבא של מלזיה, לאחר שהחל לארגן מספר חברי פרלמנט ממפלגת השלטון, שהבטיחו לערוק למפלגתו, מפלגת העם. הוא טוען כי האישומים הינן קונספירציה ממשלתית שנועדה למנוע ממנו לתפוס את השלטון.

המשטרה חוסמת את הפרלמנט

משטרת מלזיה חסמה ביום שני את הגישה לפרלמנט בעזרת מחסומי דרכים ואבטחה כבדה, וזאת כדי למנוע מאנוואר ותומכיו להופיע לדיון. המשטרה חששה שהמהומות שהרעידו את קואלה למפור לפני עשור על ידי תומכיו יישנו.

בעבר שימש אנוואר כסגן ראש הממשלה, פוטר ונכלא ב-1998 לאחר שהורשע בשחיתות ובמעשי סדום. במרץ השנה הוא שב בסערה לחיים הפוליטים, והתעתד להקים ממשלה חלופית בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully