וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: הטליבן מסיג את ארה"ב

גיל קדרון

16.7.2008 / 19:38

לוחמי הטליבן הרגו 9 חיילים אמריקאים במתקפה על מוצב שסמוך לגבול פקיסטן ביום ראשון. צבא ארה"ב הגיב בנטישתו

האלימות הגואה מצד הטליבן משנה את טקטיקת הלחימה של צבא ארה"ב באפגניסטן, שנאלץ לסגת, יחד עם חיילי אפגניסטן, ממוצב במזרח המדינה, בו נהרגו ביום ראשון תשעה חיילים אמריקאים בקרבות עזים. כך מדווח ה"וושינגטון פוסט".

מספר לא ידוע של כוחות נאט"ו ואפגניסטן נותרו באזור, בסמוך לגבול המערבי של פקיסטן, מעוז הטליבן בשנים האחרונות, ממנו יוצאים המורדים למתקפות חוזרות ונישנות. המוצב הנטוש היה פעיל רק מספר ימים בודדים, לפני שמאות לוחמי טליבן תקפו בשעות הבוקר עם מטולים, פצמ"רים ורובים. כ-100 עד 150 חיילי הכוחות אמריקאים-אפגנים הצליחו למנוע מהמוצב ליפול. זו הייתה המתקפה הקטלנית ביותר באפגניסטן מאז 2005. לפי נאט"ו, עשרות מורדים נהרגו בחילופי האש שנמשכו מספר שעות.

"אם תקיפה נוספת בשטח ארצות הברית תצא לפועל, המקור שלה יהיה מאותו אזור בו תוכנן פיגוע הטרור של ה-11 בספטמבר, קרי אפגניסטן. עם זאת כיום, מספר החיילים האמריקאים המוצבים בעירק גדול פי חמישה ממספר החיילים המוצבים באפגניסטן", אמר השבוע אובמה, שכינה את אפגניסטן "האיום האמיתי על ארה"ב", לאור התחזקות הטליבן בחודשים האחרונים.

מספר ההרוגים באפגניסטן בחודש יוני היה דומה לזה שבעירק - 28 חיילים לעומת 29, וזאת למרות הנוכחות המסיבית של צבא ארה"ב בעירק. בחודש זה היו 40 אחוזים יותר התקפות של מורדים מאשר ביוני 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully