וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "העין דומעת והלב יוצא למשפחות"

פנחס וולף

16.7.2008 / 18:23

לאחר זיהוי גופות החטופים אמר רה"מ כי "זר לא יבין את הסולידריות הישראלית". הרמטכ"ל: "תדע כל אם בישראל שגורל בניה מסור בידי מפקדים שלא יוותרו על הסיכוי לשחררם"

"עם ישראל כולו עוטף ומחבק היום את משפחות רגב וגולדווסר באבלן. הגרון ניחר, העין דומעת והלב יוצא אל בני המשפחות שנאבקו ללא לאות ולא איבדו תקווה עד הרגע האחרון", כך אמר היום (רביעי) ראש הממשלה אהוד אולמרט לאחר ההודעה על זיהוי גופותיהם של אלדד רגב ואהוד גולדווסר. "זהו יום של התרת הספקות. בוודאי לגבי גורלם של אודי ואלדד זכרם לברכה, אך גם לגבי עוצמתו המוסרית והערכית של עם ישראל. מתוקף עוצמה זו החלטנו על השבת הבנים, גם במחיר הכבד של שחרור מרצח נקלה".

"זר לא יבין מה שכל ישראלי מבין היטב: הערבות ההדדית, הדאגה לגורל כל אחד מחיילינו הן הדבק המחבר אותנו כחברה, והיא שמאפשרת לנו לשרוד בסביבה מוקפת אויבים וארגוני טרור. אשרי העם שזהו סולם ערכיו, אוי לעם שחוגג בשעות אלה את שחרורו של חיית אדם שרוצץ גולגלתה של פעוטה. ליבי ביום הזה עם משפחות גולדווסר ורגב. יהיה זכר הבנים ברוך".

גם שרת החוץ ציפי לבני התייחסה הערב להודעה על זיהוי גופותיהם של רגב וגולדווסר. בכנס במשרד החוץ אמרה לבני, כי "דווקא העם הזה שמרגיש כאב על כל חייל שלא חוזר, יכול להרגיש יותר שלם היום, כי אי הוודאות הוסרה". היא הוסיפה, כי "כוחו של העם לא תלוי במה שאומרים בצד השני, אלא רק בנו. כי אין משמעות בעיני, מה יאמרו אלה שהגיבורים שלהם הם מרצצי גולגלות ורוצחי תינוקות. מדובר בערכים שלנו – הגיבורים שלנו נלחמים על קיומנו ויוצאים לקרב מחוזקים בידיעה שהם מגנים על בני אדם, לא רק על מדינה ושהם מוכנים לשלם מחיר על מנת לממש את הערכים שכולנו שותפים אליהם".

הרמטכ"ל שלח אגרת לחיילים

"צה"ל אבל ומרכין ראש היום. המהלך להשבת הבנים לווה בהכרעה ערכית קשה ומורכבת עם זאת לאורך כל הדרך היה ברור כי צה"ל התובע מחייליו לשבועת אמונים, להקריב את חייהם להגנת המולדת, מחוייב מוסרית לעשות כל שניתן כדי לשקוד על השבתם". כך כותב הרמטכ"ל גבי אשכנזי באגרת שהוציא לחיילי צה"ל.

"תדע כל אם בישראל שגורל בניה מסור בידי מפקדים שלא יוותרו יום יום, שעה שעה על הסיכוי לשחררם. המשפחות הראו בשנתים האחרונות אצילות יוצאת דופן שהייתה דוגמא ומופת". באגרת נכתב עוד כי "אף על פי שלא שכחנו ולו לרגע מה עשה כל אחד מהמחבלים ומה הם פשעיהם הנתעבים, זוהי חובתנו לחיילים. אנו נושכים שפתיים אל מול המחיר, אך בא בעת אנו זוקפים קומה כאומה הנאמנה לערכיה. גם במחיר יקר לא נחדל מלהיות נאמנים לערכינו אלו".

היום יצאה לפועל עסקת חילופי השבויים בין ישראל לחיזבאללה, במהלכה הועברו לישראל ארונותיהם של החיילים החטופים אהוד גולדווסר ואלדד רגב וחלקי גופות של חיילים ישראלים שנפלו במלחמת לבנון השנייה. המלחמה נפתחה בתקיפה בהוראת ראש הממשלה, בעקבות חטיפתם של רגב וגולדווסר על ידי חיזבאללה. בתמורה לשחרורם, ישראל העבירה חמישה אסירים לבנונים, בהם המחבל סמיר קונטאר, ואת גופותיהם של 199 לבנונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully