וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיב טעם בנווה שרת בסכנת סגירה

אורה קורן

16.7.2008 / 18:07

חרדים המתגוררים בשכונות רמת החייל ונווה שרת בתל-אביב פנו לבית משפט בדרישה לסגור את הסניף, שבתיהם משקיפים אליו

שלושה תושבי תל אביב הגישו השבוע לבית המשפט בקשה לצו מניעה נגד רשת השיווק טיב טעם ונגד עיריית תל אביב. בבקשה הם מבקשים לסגור את מרכול הרשת ברחוב דבורה הנביאה, משום שלטענתם הוא פועל ללא רישיון עסק, פתוח בשבתות ובחגים ואף מוכר מוצרי בשר חזיר.

התובעים - יוסף אביטן, ציון ארביב והרב נפתלי לוברט, חבר מועצת עיריית תל אביב - הם תושבי שכונות נווה שרת ורמת החייל, הממוקמות משני צידיו של רחוב דבורה הנביאה וסמוכות מאוד למרכול. לפי התביעה, הם מייצגים מעל 400 מתושבי השכונה העומדים גם הם מאחורי התביעה.

מהתביעה עולה כי בתוך נווה שרת קיימת קריה חרדית בשם קרית הרי"מ לוין - ככל הנראה השכונה החרדית היחידה בכל תל אביב - בה מתגוררים כ-300 בתי אב חרדים המנהלים חיי קהילה מלאים. לפי הנטען, בין המרכול לשכונה החרדית מפריד רק כביש אחד - רחוב ראול ולנברג, וכל בתי השכונה החזיתיים משקיפים למרכול.

במרכול, לפי הנטען בתביעה, נמכרים מוצרי בשר חזיר והוא פתוח בשבתות, בניגוד לחוק שעות עבודה ומנוחה. לפי התביעה, שהוגשה על ידי עו"ד דוד שוב ממשרד וירניק מושקוביץ, למרות ניסיונות תושבי השכונה למנוע את פתיחת המרכול מבעוד מועד, נפתח המרכול לציבור בשבוע האחרון, ועוד בשבת.

פתיחת המרכול, לפי הנטען, מנוגדת לחוק, שכן לא ניתן לו רישיון עסק ואפילו לא הוגשה על ידי הרשת בקשה ראשונית בהליך קבלת רישיון עסק. על כך טוענים התושבים כי "הדברים חמורים שבעתיים, לנוכח העובדה שמדובר באחת מרשתות השיווק הגדולות במשק ובמרכול ענק. לא מתקבל על הדעת שחברות בסדר גודל של הנתבעת יצפצפו על החוק בעזות פנים שכזו".

התושבים טוענים כי הנזק מבחינת ירידת ערך הדירות עשוי להיות דרמטי לתושבי השכונה החרדית, שכן "איזה אדם חרדי יסכים לקנות דירה שמחלונה נשקף 'נוף' של עסק ענק הפתוח בשבתות ומועדי ישראל ומוכר בשר חזיר?".

באשר למכירת החזיר אומרים התושבים כי הם אינם מתיימרים לאכוף את איסור מכירת בשר חזיר בתל אביב, אך עם זאת, "לא מתקבל על הדעת לאפשר מכירת בשר חזיר מול השכונה החרדית היחידה בתל אביב ומעצם העובדה שהנתבעת בחרה להקים את המרכול במקום כזה, נלמד על עזות המצח המאפיינת את התנהלותה".

(א 36177/08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully