וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "העסקה - הוכחה לתבוסת האויב"

יהושע בריינר וניר יהב

16.7.2008 / 22:10

בנאום טלוויזיוני אמר מנהיג חיזבאללה: "החזרנו את האסירים - והגשמנו את החלום". קונטאר: "זהו יום הניצחונות. לא תהיה חזרה לעת התבוסות"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"עסקת חילופי השבויים מהווה הוכחה לניצחוננו במלחמה ולתבוסתו של האויב. החזרנו את האסירים - בכך מילאנו אחר ההבטחה והגשמנו את החלום". כך אמר הערב (רביעי) מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בנאום טלוויזיוני, ששודר בעצרת באיצטדיון א-ראיה שברובע דאחייה שביירות, בנוכחות סמיר קונטאר ועוד 4 אנשי חיזבאללה ששוחררו היום.

"עמידתנו האיתנה היא הגורם המרכזי בהצלחת העסקה", הוסיף נסראללה. "המלחמה נגמרה וישראל הבינה כי אין לה אפשרות להחזיר את חייליה אלא במשא ומתן. הם לא הצליחו לגלות היכן הם מוחזקים ומה עלה בגורלם".

"תוצאת המשא ומתן מעידה על המאמצים האדירים שהשקיע צוות המשא ומתן שלנו, אנו פונים לעולם הערבי, אל מיליוני הערבים והמוסלמים ואל הממשלות הערביות – בבתי הכלא בישראל נמצאים 11 אלף אסירים פלסטינים. אי אפשר להגיד שזה עניין פלסטיני בלבד. אסור לערבים להתנער מהאסירים הפלסטינים והערבים בישראל".

לפני הנאום ממקום מחבואו, הגיע נסראללה במפתיע לעצרת וקיבל את פני קונטאר. "כפי שאמרנו בעבר תמה תקופת התבוסות והגיע זמן הניצחונות", אמר מנהיג חיזבאללה. "המדינה הזאת והעם הזה הציגו לאויב תמונה ברורה לפיה לא ניתן להביס אותו".

קונטאר הולבש במדי חיזבאללה

סמיר קונטאר, ששוחרר היום במסגרת עסקת חילופי השבויים, אמר בעצרת ש"היום הוא יום הניצחונות. לא תהיה חזרה לעת התבוסות". הוא הודה לאל "ששלח את ההתנגדות האמיצה והאדירה הזו" ול"מפקד שלנו" חסן נסראללה.

קונטאר הזכיר בנאומו את מזכ"ל חיזבאללה שחוסל על ידי ישראל, השייח' עבאס מוסאווי, וסיפר לו שארגונו רק הולך ומתעצם במהלך השנים. בנוסף ולקול תשואות הקהל, הזכיר את עימאד מורנייה, בכיר חיזבאללה שחוסל על ידי ישראל לפני מספר חודשים בדמשק. עוד הוא אמר: "לא חזרתי ללבנון אלא על מנת לשוב בסופו של דבר לפלסטין" וקרא לפלגים הפלסטינים להתאחד למען השגת הניצחון.

סמיר קונטאר הגיע הערב לביירות במסוקו של נשיא לבנון מישל סלימן כשהוא לבוש במדי חיזבאללה. סלימאן קיבל את פניהם של חמשת האסירים הלבנונים ששוחררו במסגרת העסקה עם חיזבאללה. בטקס בנמל התעופה בביירות פנה סלימאן לחמישה ואמר: "שובכם היום מהווה ביטוי לדבקותה של לבנון בזכויותיה ולכך שהיא מוכנה להקריב קורבנות למען השגת ריבונות מלאה. חזרתכם מהווה השראה לכבוד של לבנון והלבנונים". לדבריו, שמחתה של לבנון תגיע לשיא כאשר תשיג ריבונות על חוות שבעא

אחר הצהריים נמסרו המחבל הלבנוני סמיר קונטאר וארבעה אסירים לבנונים נוספים לידי חיזבאללה במסגרת עסקת השבויים. החמישה הועברו לידי נציגי הצלב האדום במעבר הגבול בראש הנקרה. במקביל העביר חיזבאללה לישראל ארון ובו שרידי גופות של חיילי צה"ל שנהרגו במהלך מלחמת לבנון השנייה.

התקבלו בשירים ובחגיגות

קונטאר והאסירים הנוספים ששוחררו במסגרת עסקת חילופי השבויים התקבלו בשירים ובחיבוקים במעבר הגבול בנקורה על ידי בכירי חיזבאללה. בעת הנאומים של אנשי חיזבאללה עבר קונטאר בין המשתתפים, התנשק איתם והתחבק איתם. רבים מהמשתתפים מיהרו להתקרב לקונטאר, שהולבש בבגדי צבא מנומרים של חיזבאללה. אל הטקס הגיעו אלפי בני אדם שבאו לקבל את פניהם של האסירים. במקום נפרש שטיח אדום עבור האסירים ומוזיקת רקע קצבית ליוותה את כניסתם לטקס.

ברשת הטלוויזיה של חיזבאללה אמר קונטאר כי הוא "שולח ברכה לכל מי שהקריב קורבן במסגרת הניצחון הזה, המהווה השלמה לניצחון מלחמת יולי (מלחמת לבנון השנייה - נ.י). אני מסתפק בשליחת ברכה לכבוד מזכ"ל חיזבאללה, השייח' חסן נסראללה, וללוחמים הגיבורים שהביאו לנו היום גאווה".

סמיר קונטאר נידון לחמישה מאסרי עולם ועוד 47 שנה,לאחר שבשנת 1979, בהיותו בן 16, הוביל קונטאר חולייה שרצחה את השוטר אליהו שחר, ואת בני משפחת הרן. ארבעת האסירים הנוספים הם פעילי חיזבאללה שנשבו במהלך מלחמת לבנון השנייה. סרור, סלימאן וכוראני הואשמו בניסיון לרצח, ניסיון חטיפה, קשירת קשר לביצוע פשע, חברות בארגון טרור, מתן שירות להתאחדות בלתי מותרת ובעבירות נשק. חדר זידאן, הוא פעיל חיזבאללה זוטר יותר, שנאשם רק בהיותו "לוחם בלתי חוקי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully