וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרקליטי רה"מ ינסו לפגוע באמינות טלנסקי"

גידי ויניש

16.7.2008 / 19:33

עו"ד ציון אמיר סבור כי חקירתו הנגדית של טלנסקי מהווה אתגר קשה לפרקליטיו של רה"מ. "הם ינסו להציג אותו כפנטזיונר שממציא דברים"

"עדותו הראשונית של טלנסקי מפלילה למעשה את ראש הממשלה אהוד אולמרט בשורה של עבירות פליליות", כך אמר לוואלה! חדשות עו"ד ציון אמיר, שמתמחה בפלילים ומייצג את הנשיא לשעבר משה קצב. לדבריו, "בפני צוות ההגנה עומדת מלאכה לא פשוטה לקראת החקירה הנגדית מחר. ראשית כל, הם צריכים להתמודד עם העובדה שמדובר בעדות מוקדמת, וכי עדיין לא ברור באילו עבירות, אם בכלל, יואשם אולמרט".

"אני מעריך שבאי כוחו של אולמרט ינסו לפגוע באמינותו, ולהציג אותו בתור פנטזיונר שממציא סיפורים שלא היו, וזאת כדי שמזוז יהסס לפני שהוא יבסס את האישום על עדותו", אמר עו"ד אמיר. "צוות ההגנה בוודאי סרק במסרק צפוף את עדותו הקודמת של טלנסקי, וניסה למצוא סתירות בכל פרט אפשרי בגרסתו. אני גם מניח שהם יעמתו את טלנסקי עם עובדות ועם עדויות של עדים אחרים בפרשה כגון של שולה זקן ואורי מסר, וכל זאת כדי להציג את טלנסקי באור שלילי".

עם זאת, עו"ד אמיר סבור כי קו הגנה אגרסיבי מדי כלפי טלנסקי עשוי לפגוע דווקא באולמרט. "מאוד יכול להיות שקו אגרסיבי מדי יגרום להקצנת גרסתו של טלנסקי ויהפוך אותו לעד עוין כלפי אולמרט". לדבריו, "ייתכן שההגנה צריכה דווקא לתת לטלנסקי חיבוק דב ולנפח לו את האגו, כדי שהוא יאמר דברים שיסייעו להם בהמשך".

עו"ד אמיר הדגיש כי מלאכתם של חברי ההגנה תהיה קשה נוכח הפער המינורי בין גרסתו של אולמרט לזאת שעולה מחומר החקירה. "נראה שאין מחלוקת לגבי העובדה שאכן הועברו סכומי כסף מטלנסקי לאולמרט. המחלוקת היחידה נסובה סביב היקף הכספים והנסיבות בהן הם ניתנו". לדבריו, "על פרקליטיו של אולמרט להלך על חבל דק מאוד בין הגרסה של מרשם לזאת של שאר העדים בפרשה.

"אולמרט צריך להכריז נבצרות"

עו"ד אמיר התייחס גם לדיווחים על חילוקי דיעות פנימיים בתוך צוות ההגנה ולפרישתו של פרופ' רון שפירא מייצוגו של אולמרט. "אני סבור שחילוקי הדעות לא משרתים את טובתו של אולמרט ומשחקים היישר לידי הפרקליטות", אמר עו"ד אמיר. לדבריו, "חילוקי הדעות משדרים חולשה ופוגעים בקו ההגנה. עליהם לעמוד כחומה בצורה ולא לתת לחילוקי הדעות לצאת החוצה".

כשנשאל על ההקבלה בין פרשת אולמרט לפרשת הנשיא לשעבר קצב, אמר עו"ד אמיר כי "אין ספק שהפרקליטות הפיקה לקחים מפרשת קצב והיא הרבה יותר זהירה בניסוחים ומשאירה את הקלפים קרוב מאוד לחזה". עו"ד אמיר אף מתח ביקורת על ההדלפות החוזרות ונשנות מצד גורמי האכיפה ואמר כי "מדובר בתופעה איומה ונוראה שהתפשטה בתיקי החקירה של אישי ציבור ומשבשת את הליכי החקירה". הוא הוסיף כי "נכון אמנם שיש אווירה ציבורית עוינת כלפי אולמרט, אולם היא לא מתקרבת ללינץ' הבלתי אנושי שנעשה בקצב במשך שנתיים ימים".

בהתייחסו לפער בין הראוי ציבורית, לבין הנכון משפטית אמר עו"ד אמיר כי "עם כל הצער שבדבר, טוב יעשה אולמרט אם ייטול חופשה או יכריז על נבצרות". לדבריו, "צריך לזכור שמעבר למשפט הצרוף, קיימות גם נורמות ציבוריות שלא ניתן להתעלם מהן. קשה להעלות על הדעת שראש ממשלה שמעל ראשו מרחפת עננה כה כבדה ימשיך לכהן בתפקידו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully