וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה: משתמטים לא יופיעו על במות ציבוריות

פנחס וולף וגיל משעלי

16.7.2008 / 13:08

אושרה בקריאה ראשונה הצעת חוק, לפיה המדינה לא תממן מופעים של אמנים שהשתמטו מצה"ל. הראל סקעת: "החוק צודק"

הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה ראשונה את הצעת החוק של ח"כ ישראל חסון (ישראל ביתנו) לאיסור מימון המדינה להופעות אמנים שהשתמטו משרות צבאי. על פי הצעת החוק, לא יוכלו אמנים או ספורטאים שהשתמטו משירות צבאי או לאומי, לייצג את המדינה באירועים, ולא יוכלו להופיע במופעים הממומנים מכספי המדינה (לדוגמת במות בידור). הצעת החוק אושרה ברוב גדול של 46 ח"כים שתמכו בהצעה מול 20 ח"כים שהתנגדו.

יוזם החוק, ח"כ ישראל חסון (ישראל ביתנו) אמר בתגובה לאישור ההצעה כי "דווקא ביום זה בו מתייחדים עם הנופלים שחזרו לישראל, הכנסת העבירה מסר חד משמעי נגד גיבורי התרבות ששמים ללעג את ערך התרומה למדינה". חסון הוסיף ואמר כי "האם היינו מרשים לעצמנו להזמין להופיע בטקס הזיכרון לרגב ולגולדווסר זמרים שהשתמטו משרות צבאי ולממן את ההופעות מכספי המדינה?"

ח"כ זהבה גלאון (מרצ), תקפה את הצעת החוק של ח"כ חסון. לדבריה, מדובר בחוק מיותר. "אני תומכת בנשיאה שווה בנטל", אמרה לוואלה! חדשות, "אבל צריך להתחשב בטעמי דת ומצפון בשירות הצבאי. אני מתנגדת לרדיפה המרקסיסטית אחרי אלו שלא שירתו בצה"ל".

לעומת גלאון אמר הזמר הראל סקעת כי "מאוד קשה לי להגיד את זה, כי בסופו של דבר מוזיקה לא תלויה בגורמים כאלה או אחרים, אבל אני נאלץ להסכים עם ההצעה הזו, במיוחד שאני מול הטלויזיה עכשיו צופה בהחזרת השבוים הביתה". הוא סייג את דבריו, ואמר כי "זאת בהנחה שהחוק קיים על משתמטים ולא על כאלה ששוחררו מהצבא מסיבות רפואיות או אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully