וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה חוגג: כאב בישראל, שמחה בלבנון

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.7.2008 / 10:52

בציניות אכזרית מתפאר חיזבאללה באסירים החיים שיקבל, אל מול החיילים המתים שישראל קיבלה. "החופש מובטח על ידי נסראללה"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

.

"כאב בישראל, שמחה בלבנון" – זהו נוסח הדברים שנכתב על מאות שלטים שנתלו ברחבי לבנון לרגל עסקת חילופי השבויים. בחיזבאללה חוגגים את העסקה, שכונתה על ידי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה "מבצע רדואן", על שם בכיר חיזבאללה שחוסל, עימאד מורנייה, שכונה חאג' רדואן.

לרגל העסקה הוכרז בלבנון יום חופש לאומי. הבירה ביירות והכפרים הלבנונים נצבעו בצהוב, כצבעו של דגל חיזבאללה. אלפי תמונות של האסיר הלבנוני סמיר קונטאר ושל נסראללה נתלו ברחבי המדינה, כמו גם שלטים המהללים את חיזבאללה ואת מנהיגו.

הססמאות שנכתבו על שלטים רבים מתייחסים בציניות אכזרית להישג הלבנוני אל מול האכזבה הישראלית. "החופש מובטח על ידי נסראללה, ההשפלה מוצגת על ידי אולמרט", נכתב בשלט המרכזי ברחבת הטקס במעבר נקורה מצפון לראש הנקרה. "שני חיילים מתים תמורת אסירים חיים", מתפארים באתר "אל-מנאר" של חיזבאללה.

במעבר הגבול שבנקורה הוצבו במה וכיסאות לצורך חגיגות קבלת פניהם של קונטאר וארבעת האסירים הלבנונים הנוספים. בחגיגות שתיערכנה מאוחר יותר בביירות צפויים להשתתף אישים בכירים בלבנון, ביניהם אף נשיא לבנון הטרי מישל סלימאן. לאחר שיעבור קונטאר ללבנון, צפויים אנשי חיזבאללה להלבישו בבגדי חיזבאללה ולעבור איתו בכפרים בלבנון עד להגעתו הסופית לכפר הולדתו, עביה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully