וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חיל האוויר האירני יערוך תרגיל

16.7.2008 / 9:25

מטרת התרגיל תהיה לחזק את גורם ההרתעה של אירן. לפי הערכות, בבעלות אירן 280 מטוסי קרב, לרבות מטוס ה"מיג 29" מתוצרת רוסיה

חיל האוויר האירני מתכנן לערוך תרגיל רחב היקף על מנת לחזק את גורם ההרתעה נגד כל איום אפשרי, כך דיווחה היום (שלישי) תחנת הטלוויזיה בכבלים "פרס טיוי" באתרה. מפקד חיל האוויר אחמד מיקאני אמר היום שתרגילים צבאיים יערכו בעתיד הקרוב. רק לפני שבוע, ערכה אירן שני ניסויים בטילים ארוכי טווח במפרץ הפרסי. לפי הערכות, בבעלות אירן 280 מטוסי קרב, לרבות מטוס ה"מיג 29" מתוצרת רוסיה. עם זאת, רק 80% מוכנים לשימוש.

בשבוע שעבר ערכה אירן ניסויים בטילים, שלפי טענתה יכולים להגיע לשיראל ולבסיסים אמריקאיים במזרח התיכון. לפי הפנטגון, לאירן יש את היכולת לשגר טיל בליסטי המסוגל לפגוע גם באזורים במזרח ודרום אירופה.

ארצות הברית לא שללה אפשרות של פעול הצבאית נגד אירן במידה והמסלול הדיפלומטי לא יצליח לעצור את פעילות הגרעין שלה. אירן, מצדה, התחייבה לפגוע בישראל, במתקנים צבאיים אמריקאיים ובנתיבי יצוא הנפט במיצרי הורמוז אם תותקף. לארצות הברית מתקני צבאיים המרוחקים לא יותר מ-200 ק"מ מחופי אירן, כגון בסיסים של לחיל האוויר וחיל הים במדינות השכנות קטאר ובחריין.

לדברי פרשנים, היכולת האמיתית של אירן להגיב לתקיפה תהיה לא באמצעות טילים אלא באמצעות תקיפה קונבנציונלית יותר של מכליות נפט או של בסיסים וכוחות אמריקאיים בעזרת בעלות בריתה באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully