וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר סמסונג אשם בהעלמת מס

טלי גולדשטין

16.7.2008 / 8:55

בית המשפט בסיאול גזר על לי קון הי 3 שנים בכלא וקנס של 109 מיליון דולר. לי התפטר באפריל מתפקידו לאחר שני עשורים בעקבות כתב האישום

(צילום: רויטרס)

יו"ר תאגיד סמסונג הדרום קוריאני, לי קון הי, נמצא אשם בהעלמת מס וקיבל עונש מאסר של שלוש שנים, אותן יחל לרצות רק בעוד חמש שנים. לי, בן ה-66, נמצא זכאי בסעיף החמור יותר של הפרת אמונים. בית המשפט בסיאול קנס, בנוסף, את לי בסכום של 109 מיליון דולר. דרישת התביעה היתה עונש מאסר בפועל של שבע שנים וקנס בסך 347 מיליון דולר.

קון הי אמר לעיתונאים כי הוא נוטל על עצמו את מלוא האחריות. כשנשאל מה לגבי האחריות המוסרית שלו השיב לעיתונאים: "אחשוב על זה".

האישומים נגד לי הם תוצאה של חקירה בת שלושה חודשים בנוגע לשחיתות בתאגיד הגדול ביותר בדרום קוריאה. לי, האיש העשיר במדינה האסיאתית, עמד בראש סמסונג שני עשורים לפני שהגיש את התפטרותו באפריל עקב הגשת כתב האישום.

בחודש ינואר החלה התביעה בדרום קוריאה לחקור את בכירי תאגיד סמסונג, שבבעלותו ענקית הטכנולוגיה סמסונג אלקטרוניקס, באשמת העלמת כספים והחזקת קופה קטנה שבה למעלה מ-200 מיליון דולר, למטרת שוחד פקידי ממשלה.

פרשת השוחד, שכונתה על ידי פרשנים פוליטיים בדרום קוריאה כ"רפובליקת סמסונג", פרצה בתחילת נובמבר 2007. קים יונג צ'ול, לשעבר מנהל המחלקה המשפטית של סמסונג, חשף כי החברה הפעילה קרן חשאית שהעבירה תשלומי שוחד לתובעים, לשופטים, לעיתונאים ולפקידי ממשלה. זאת, כדי למנוע בדיקות משפטיות של סוגיות הקשורות להתנהלותו של לי, בהן העברת השליטה בחברה לילדיו.

סמסונג מעסיקה 254 אלף עובדים ברחבי העולם. רווחיה השנתיים הסתכמו בלמעלה מ-12.9 מיליארד דולר ב-2006 ומוצריה, בהם טלפונים סלולרים, שבבים ומסכים דקים, מהווים חמישית מהייצוא הכולל של דרום קוריאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully