וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: אגוזים מגדילים הסיכוי לפתח אסתמה

16.7.2008 / 2:25

לדברי חוקרים הולנדים, נשים הרות שאוכלות מדי יום אגוזים או מוצרים שמבוססים עליהם, מגדילות ב-50% את הסיכוי שילדיהן יפתחו אסתמה

נשים הרות שאוכלות אגוזים, או מוצרים שמבוססים על אגוזים, על בסיס יומי מגדילות ב-50% את הסיכוי שילדיהן יפתחו אסתמה. כך עולה ממחקר חדש, שנערך באוניברסיטת אוטרכט שבהולנד.

במסגרת המחקר, שאלו החוקרים 4,000 נשים הרות סדרת שאלות על הרגלי האכילה שלהן. לאחר הלידות, הם בדקו איזה מזון ניתן לילדים, ובמשך שמונה שנים עקבו אחר מצבם הבריאותי. החוקרים מצאו, כי ילדים של אמהות, שאכלו מדי יום אגוזים או מוצרים כגון כריך עם חמאת בוטנים, הם בעלי סיכוי גבוה יותר לפתח אסתמה.

"אנחנו הראשונים שמצאנו קשר בין אגוזים לבין תסמיני אסתמה", אמר החוקר סאסקייה ווילרס מאוניברסיטת אוטרכט, שניהל את המחקר. "אם אוכלים אגוזים באופן מתון", הוסיף, "זו כנראה לא בעיה. הבעיה היא כשאוכלים אגוזים או מוצרים שמבוססים עליהם על בסיס יומי".

עד לפרסום המחקר החדש, דווקא יוחסו לאגוזים סגולות רפואיות. יש בהם רמה גבוהה של ויטמין E, שמגן על הגוף מפני הרדיקלים החופשיים שגורמים נזק לתאים. בעבר אף נטען, שהמגנזיום שנמצא בהם מסייע נגד אלרגיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully