וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב וגולדווסר יובאו היום למנוחות

יהושע בריינר, ניר יהב וקובי מנדל

16.7.2008 / 20:11

הלווית גולדווסר תתקיים ב-10:00 בנהריה. הלוויית רגב תתקיים ב-14:00 בחיפה. האלוף שטרן: "התחושה הקשה מלווה בהקלה"

תאגיד כאן

(צילום באדיבות הערוץ הראשון)

היום, לאחר למעלה משנתיים, יובאו למנוחות החיילים החטופים רב סמל אלדד רגב ורב סמל ראשון אהוד גולדווסר. הלוויתו של רגב תתקיים בשעה 14:00 בבית העלמין הצבאי בחיפה, מסע הלוויה יצא מביתו שברחוב יששכר בקריית מוצקין. הלוויתו של אהוד גולדווסר תתקיים בשעה 10:00 בבית העלמין הצבאי בנהריה.

מועד ההלוויות נקבע לאחר שצה"ל השלים את זיהוי שתי גופות החיילים החטופים. בתום הזיהוי קבעו הרב הצבאי הראשי אבי רונסקי וקצין רפואה ראשי תא"ל נחמן אש, כי השניים הינם חללים. השניים הועלו בדרגה. ראש האגף למשאבי אנוש, האלוף אלעזר שטרן ואלוף פיקוד מרכז גדי שמני הגיעו לבתי המשפחות, ומסרו להם את ההודעה. גורם בצה"ל סיפר כי הגופות זוהו למרות מצבן הקשה באמצעות צילומי שיניים וסימנים מזהים נוספים. עוד נמסר, כי מבדיקת הגופות לא ניתן היה להעריך האם הם נהרגו במהלך החטיפה או לאחר מכן.

בצאתו מביתה של אלמנתו של אהוד קרנית גולדווסר אמר האלוף שטרן כי "קיבלנו היום בשורה קשה, יש תחושה מסוימת של הקלה שהחזרנו את אודי ואלדד לקבר ישראל", אחר כך נסע שטרן לבית משפחת רגב ואמר כי "ליוויתי את המשפחות ברגעים הכי קשים, וחשבתי שנכון שאהיה כאן גם היום, יש כאן משום סגירת מעגל. זו תחושה קשה, שמלווה בסוג מסוים של הקלה".

"הצדעה במעמד מרגש"

דובר צה"ל אבי בניהו אמר כי "צה"ל מרכין את ראשו ודגליו ומחבק בחום את המשפחות וזוכר את לוחמיו שנפלו והיו בשבי האויב במשך שנתיים, גם בנסיונות של נסראללה לסחור בחלקי גופות, המשפחות הפגינו אומץ ואיפוק". בניהו התייחס גם להמשך העסקה במסגרתה צפוי לעבור ארון ובו חלקי גופות של חיילי צה"ל שנהרגו בלבנון. "אם וכאשר יתקבלו חלקי גופות של חיילי צה"ל הם יועברו לזיהוי, וצה"ל יעדכן את המשפחות".

מוקדם יותר, ארונותיהם של אלדד רגב ואהוד גולדווסר הגיעו לצד הישראלי של מעבר הגבול בראש הנקרה. מיד עם העברתם, צה"ל התחיל את הליך זיהוי הגופות. תא"ל אבי בניהו, אישר כי הארונות הועברו לצד הישראלי של מעבר הגבול. לדבריו, "חיילי צה"ל קיבלו את הארונות בהצדעה במעמד מרגש".

תמורת גולדווסר ורגב, תשחרר ישראל את הרוצח הלבנוני סמיר קונטאר ועוד ארבעה פעילי חיזבאללה שנשבו בזמן מלחמת לבנון השנייה. בנוסף, תעביר ישראל לארגון עוד 199 גופות של לבנונים ופלסטינים שנהרגו בתקריות עם צה"ל. רשת אל-ג'זירה דיווחה כי מבין 190 הגופות שקיבל חיזבאללה לידיו, העבירה ישראל גם את גופתה של המחבלת הפלסטינית דלאל מוגרבי. זאת בניגוד לדיווחים בכלי התקשורת הבוקר, לפיהם גופתה לא צפויה לעבור לחיזבאללה.

קודם לכן, הציג חזיבאללה את ארונותיהם של השניים. שניות לאחר שאמר נציג חיזבאללה וופיק ספא לכלי התקשורת כי "גורל שני החיילים מעורפל עד לרגע זה", הוצגו ארונותיהם של רגב וגולדווסר. עם הצגת הארונות, נציג חיזבאללה הוסיף כי "אנו מעבירים כרגע את שני החיילים הישראליים שנשבו על ידי חיזבאללה ב-12 ביולי 2006".

סיפור חייהם של גולדווסר ורגב ז"ל

גולדווסר ורגב, חיילי מילואים של חטיבת גבעתי, נחטפו ב-12 ביולי 2006, ביום האחרון לשירות המילואים שלהם, בעת שערכו סיור לאורך גדר גבול לבנון. בעקבות החטיפה החליטה הממשלה לפתוח במבצע צבאי נגד חיזבאללה תוך חדירה לשטח לבנון. במבצע, שלימים נקרא מלחמת לבנון השניה, נהרגו 119 חיילים ו-44 אזרחים ישראלים, וכאלף לבנונים – כמחצית מהם אזרחים. בתום המלחמה, נותרו אהוד ואלדד בשבי.

אלדד רגב, תושב קרית מוצקין, היה בן 26 בעת החטיפה. בן לטובה ז"ל ולצבי, אח לבני, עופר ואייל. למד בביה"ס היסודי הממ"ד "מצפה" בקרית מוצקין ולאחר מכן בישיבה התיכונית בקרית שמואל הסמוכה. למרות מותה של אמו טובה בהיותו בכיתה י"ב, החליט רגב בכל זאת להתגייס לשירות קרבי בחטיבת גבעתי. לאחר שירותו הצבאי נסע לטיול במזרח ולאחר שובו מהטיול החל ללמוד במכינה האקדמית באוניברסיטת בר אילן.

רגב היה חובב כדורגל מושבע ואף עבר קורס מאמני כדורגל. רגב יצא לשירות מילואים, אליו נקרא לאחר שסיים את המבחנים במסגרת המכינה בבר אילן. שלושה ימים לפני חטיפתו ביקר בביתו והשתתף בטקס האזכרה השנתי לאמו. הוא צפה עם אחיו בגמר משחקי המונדיאל וחזר לשירות המילואים. שלושה ימים לאחר מכן נחטף רגב על ידי החיזבאללה. כעת מתברר סופית כי הוא אינו בין החיים.

אהוד גולדווסר, שהיה בן 31 בעת החטיפה, נולד בנהריה. בן למיקי ולשלמה, אח בכור לשני אחים: יאיר (27) וגדי (24). נשוי לקרנית איתה התחתן ב-2005, לאחר 9 שנות חברות. גולדווסר הוא בוגר תיכון "מקיף עמל" נהריה במגמה ריאלית. את שירותו הצבאי העביר כחייל קרבי בגדוד "צבר" בחטיבת גבעתי. בתום שירותו הצבאי נסע לבדו לטיול אופנועים בן חצי שנה באוסטרליה.

בהמשך, סיים גולדווסר שנת מכינה בטכניון והמשיך ללימודי תואר ראשון בהנדסת הסביבה בטכניון. נושא איכות הסביבה היה קרוב מאוד ללבו והוא אף היה חבר בסיירת הירוקה. כמו כן היה גולדווסר חובב אופנועים מושבע ואף החזיק ברשיון ליאכטה. במהלך השנים האחרונות פיתח גולדווסר עניין רב בצילום. ובילה הרבה מזמנו הפנוי בצילום נוף וטבע בישראל ובעולם. בתקופה שלפני חטיפתו הפך תחביבו של גולדווסר למקצוע והוא החל לעבוד בפרוייקטים שונים כצלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully