וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היעלמות מדלן מק'קאן: החשוד זכה במשפט דיבה

טלי גולדשטין

15.7.2008 / 21:24

רוברט מוראט היה החשוד הראשון בהיעלמות הילדה הבריטית לפני כשנה בפורטוגל. הוא זכה בתביעת הדיבה הגדולה בהיסטוריה הבריטית

רוברט מוראט, האזרח הבריטי שהיה החשוד הרשמי הראשון בפרשת היעלמותה של הילדה מדלן מק'קאן לפני שנה באתר נופש בפורטוגל, הגיע להסכמה עם הנתבעים בתביעת הדיבה הגדולה בהיסטוריה של התקשורת הבריטית. מוראט בן ה-34, שהתגורר בסמוך לדירת הנופש ממנה נעלמה מק'קאן, הגיש באפריל תביעת דיבה נגד 11 עיתונים בריטים – המספר הגדול ביותר של תביעות נזיקין נפרדות שהוגשו נגד התקשורת הבריטית בו זמנית על ידי אדם אחד.

לפי דיווח ה"טלגרף" הבריטי, למרות ההערכות הראשוניות שמוראט עשוי לקבל פיצויים בסך 2 מיליון לירות שטרלינג, הוא צפוי לצאת מבית המשפט עם 500 אלף לירות שטרלינג בלבד. מוראט ככל הנראה יישב את העניין עם עורכי הדין של כל העיתונים הנתבעים, בהם ה" איבנינג סטנדרט", ה"דיילי מייל", קבוצת "מירור", קבוצת "אקספרס", ה"סאן" וה"סקוטסמן". מוראט יגיע לבית המשפט הגבוה בלונדון ביום חמישי על מנת לקבל את התנצלות העיתונים.

לטענתו של מוראט, הוא ומשפחתו זכו ליחס בלתי הוגן בעיתונות הבריטית אחרי שהמשטרה הפורטוגזית החליטה כי מוראט הוא חשוד רשמי בפרשה. במאי 2007, שבועיים אחרי היעלמות מק'קאן מדירת הנופש של הוריה בפרייה דה לוז, נחקר מוראט במשך 17 שעות על ידי המשטרה שקבעה כי הוא "ארגווידו" – חשוד עיקרי. לאורך כל הפרשה, הוא טען לחפותו.

קרוב משפחה של מוראט אמר כי הדיווחים בתקשורת הבריטית הותירו "כתם בלתי הוגן על שמו של האיש שאין נגדו שמץ של ראיה".

חשודים רשמיים נוספים בפרשה הם הורי מדלן, קייט וגארי מק'קאן. בני הזוג זכו אף הם לפני מספר חודשים בהתנצלות רשמית מארבעה צהובונים בריטיים על דיווחיהם הכוזבים שרמזו על מעורבותם בהיעלמות הילדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully