וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיני: "המשבר במשק - אחד הקשים מאז קום המדינה"

חיים ביאור

15.7.2008 / 18:09

בישיבת בית נבחרי ההסתדרות האשים יו"ר ההסתדרות את שר האוצר באי-עשייה ואמר: "הנגיד פישר הפך להיות פרה קדושה"

"המשק הישראלי עומד לפתחו של משבר מהחמורים ביותר מאז קום המדינה. אנו צפויים לקטסטרופה כלכלית. לא מן הנמנע שבתוך כמה חודשים נגיע למספרים מפחידים של אלפי עובדים מפוטרים", כך אמר היום יו"ר ההסתדרות, עופר עיני.

עיני, שדיבר בישיבת בית נבחרי ההסתדרות (בינ"ה) בתל אביב, מתח ביקורת על התנהלותו של נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר: "הוא אינו עושה מספיק וזה הזמן שהוא יעשה יותר לעצירת ההידרדרות של הדולר".

עיני תקף גם את שר האוצר, רוני בר-און - אותו האשים במדיניות של "שב ואל תעשה". לדבריו, עם סיומה של המתיחות שהשתררה בין ההסתדרות לאוצר בעניין תוכנית האוצר להטיל מס על קרנות ההשתלמות של העובדים, הוא הציע לבר-און לפתוח דף חדש ביניהם ולהיפגש, יחד עם ראשי המעסיקים, כדי לגבש מדיניות משותפת לשלוש צלעות המשק שתבלום את המשבר במשק. "בר-און לא הגיב" סיפר עיני. "לפני שבוע הוא שוחח אתי בטלפון והבטיח שניפגש, אולם עד היום הוא לא תיאם שום פגישה".

עוד אמר עיני: "עד עתה שמרתי על שתיקה יחסית. לא רציתי להרבות בהצהרות פומביות על המצב במשק, כדי לא לגרום לפאניקה מיותרת. אבל כעת אני חש שמחובתי לאמר את הדברים בקול רם, כדי להתריע". לדבריו, בחודשים האחרונים הוא נפגש עם רבים מבכירי המשק במגזר הציבורי ומקרב בעלי העסקים שהזהירו מפני משבר חמור הקרב והולך. "חלק מהאנשים עמם נפגשתי מדברים על עשרות אלפי עובדים מפוטרים, בעיקר באיזורי הפריפריה. אפילו במשרד האוצר, בדרג המקצועי, קיימת אכזבה מהמדיניות של אי לקיחת אחריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully