וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בולטון: "על ארה"ב לתמוך בתקיפה באירן"

טלי גולדשטין

15.7.2008 / 16:42

שגריר ארה"ב באו"ם לשעבר אמר, כי לארה"ב אסור להציב מכשולים בדרכה של ישראל לעצור את תוכנית הגרעין האירנית

ג'ון בולטון, לשעבר שגריר ארצות הברית באו"ם, אמר כי על אמריקה "לאפשר" תקיפה ישראלית על מתקני גרעין האירניים. במאמר מערכת ב"וול סטריט ג'ורנל", הזהיר בולטון כי הזמן הולך ואוזל במאמץ לעצור את תוכנית הגרעין החשאית של אירן.

"בכל מקרה נואשם בתקיפה ובוודאי שנחוש את ההשלכות של תקיפה כזו, כך שההגיון אומר שכדאי לנו לפחות לגרום לכך שתקיפה, אם תצא לפועל, תהיה מוצלחת ככל האפשר", אמר בולטון. "לכל הפחות, אסור לנו להציב מכשולים בדרכה של ישראל ולתמוך במאמציה היכן שנוכל".

בולטון אמר גם שסבב נוסף של סנקציות על אירן מצד האו"ם הוא כבר לא אמצעי הרתעה בר משמעות. "ניתן להגיד שהפסדנו בתחרות בין להעניק תמריצים לאירן כדי שתזנח את תוכנית הגרעין שלה לבין מאמציה הטכנולוגיים והמדעיים להמשיך בתוכנית זו. סנקציות חריפות היו אולי משפיעות לפני חמש שנים, אך לא כיום".

בתחילת החודש אמר בולטון בראיון לרשת "פוקס ניוז", כי הוא "מעריך שישראל תתקוף את מתקני הגרעין באירן מיד לאחר הבחירות בארה"ב בנובמבר, אך לפני השבעתו של הנשיא החדש". לדבריו, תקיפה נגד אירן תלויה במי תבחר אמריקה כנשיאה החדש.

בתוך כך, במחווה פיוסית יוצאת דופן, אמר היום (שלישי) נשיא אירן אחמדינג'ד כי ממשלתו מוכנה לנהל משא ומתן ישיר עם ארצות הברית, המדינה אותה הוא מכנה "השטן הגדול". "אפשרי הדבר שבעתיד הקרוב, שיחות בנושאים שונים יתקיימו עם ארצות הברית", אמר אחמדינג'ד.

עוד רמז אחמדינג'ד כי אירן מצפה לשינוי בעמדה האמריקאית כלפיה לאחר הבחירות לנשיאות בנובמבר. "איזו מפלגה שתיבחר בארצות הברית, תצטרך לשקול שינוי עמדה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully