וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לעסקה: אושר שחרור 3 עצירי חיזבאללה

קובי מנדל

15.7.2008 / 16:47

ביהמ"ש המחוזי בנצרת אישר את שחרורם של 3 לוחמי חיזבאללה שנלכדו במלחמת לבנון השנייה. פרס: "יום עצוב לי ולמדינה"

סגן נשיא ביהמ"ש המחוזי בנצרת השופט יצחק כהן אישר היום (שלישי) באופן רשמי לשחרר את שלושת אנשי החיזבאללה העצורים בישראל מאז מלחמת לבנון השנייה, כחלק מעסקת השבויים. השלושה צפויים לעבור מחר לידי חיזבאללה במעבר ראש הנקרה יחד עם אסירים נוספים בתמורה לאהוד גולדווסר ואלדד רגב.

הפרקליטות הדגישה בבקשתה כי העברתם של השלושה לידי חיזבאללה תלויה במימוש העסקה. "רק אם יתקיימו כל התנאים לביצוע העסקה, והדבר יאושר על ידי נציג ראש הממשלה לטיפול בהשבת חיילי צה"ל החטופים מר עופר דקל יועברו העצורים לידי נציגי הצלב האדום בלבנון".

בתוך כך, בני משפחת הרן נועדו עם הנשיא שמעון פרס, בנסיון לשכנעו שלא לחון את סמיר קונטאר.רוני קרן, אחיו של דני הרן, אמר כי "אמרתי לנשיא שיסתכל לי בעיניים. אני קם בבוקר ואומרים לי שהרוצח שעמד מאחורי רציחתו של אחי הולך הביתה". בני המשפחה הוסיפו כי הם מודעים לדילמה העומדת בפני פרס. במהלך הפגישה, הם הסבירו לנשיא על תחושות הזעם והכאב שהם חשים נוכח שחרור.

בתום הפגישה אמר פרס כי "זהו יום עצוב לי ולמדינה, עסקת החטופים הינה עסקה קשה וכואבת, שאף אחד לא שמח ממנה". לדבריו, "במדינת ישראל ראוי שכל משפחה תדע שלא נחסוך במאמצים להשיב את בניה ובנותיה הביתה. פרס הוסיף כי הוא יחתום על שחרור קונטאר רק לאחר שיקבל לידיו את כל החומר והמידע הדרוש לו. לדבריו, חתימתו תהיה "חתימה על תנאי" שתיכנס לתוקף רק לאחר זיהוי ודאי של החיילים החטופים, אודי גולדווסר ואלדד רגב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully