וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: שודד הקשישים בפעולה

נתיב נחמני

15.7.2008 / 15:58

עשרות תלונות זהות מקשישים, על אדם שהחזיר להם מטבעות שלכאורה נפלו מכיסם ואז שדד אותם, הביאו לתפיסת החשוד

חטיבת דובר המשטרה

(צילום: משטרת ישראל)

תושב בת ים בן 39, החשוד שנהג לשדוד עשרות קשישים באזור רמת גן, יובא מחר (רביעי) בשנית לבית משפט השלום בתל אביב, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרו ותצהיר כי בידיה די ראיות להגשת כתב אישום נגדו. החשוד נעצר בשבוע שעבר בתום חקירה סמויה שנוהלה נגדו. מאז, קשישים רבים הובאו למסדרי זיהוי והצביעו עליו כזה שגנב מהם במרמה.

בחודשים באחרונים הגיעו לידי חוקרי מרחב דן עשרות תלונות מקשישים שסיפרו כי נעקצו על ידי האיש. מעשרות התלונות עלה דפוס פעולה זהה לחלוטין. החשוד נהג לעקוב אחר קשישים אותם ראה ברחוב, אז סמוך לפתח ביתם היה מטיל מטבעות על הקרקע ואומר להם כי אלו נפלו מכיסם. על פי החשד, כשהקשישים היו מתכופפים להרימם הוא נהג לכייס אותם. בחלק מהמקרים הוא אף חשוד כי דפק על דלתם של אותם הקשישים בטענה שמצא מטבעות נוספים. כשאלו הכניסו אותו אל ביתם הוא גנב מהם דברים נוספים.

לפני כשלושה שבועות נודעה לחוקרים זהותו של החשוד, אז פתחו נגדו בחקירה סמויה. במסגרתה, הם עקבו אחריו ותיעדו אותו מבצע לכאורה את המעשים. כשנעצר נתפס ברכבו כרטיס אשראי השייך לאחד מהקשישים שנשדדו.

הותקפתם? המשטרה מחפשת אתכם

"איבדתי את הביטחון, עכשיו אני מסתכל לאחור בכל פעם שאני נכנס הביתה", סיפר לוואלה! חדשות שאול יחזקאל, תושב רמת גן בן 80 שנשדד על ידי החשוד. לדברי יחזקאל, גם אותו פגש החשוד בכניסה לבניין בו הוא מתגורר. "כשפתחתי את דלת הכניסה לבניין שמעתי צליל מטבעות שנפלו", סיפר יחזקאל. החשוד פנה ליחזקאל ואמר לו שהמטבעות נפלו מכיסו והשניים התכופפו להרימם.

כשיחזקאל הסתובב ללכת, שוב הוא שמע את אותו הצליל. "הוא אמר שאולי יש לי חור באחד הכיסים. בלי שהספקתי לעשות משהו הוא התחיל לסובב אותי במקום בטענה שהוא בודק לי את הכיסים. כמו סביבון הוא סובב אותי", סיפר. תוך כדי, רוקן לו החשוד את תכולת כל הכיסים. "הוא עלה איתי למעלה וניגש לדלת של השכנה. כשהסתכלתי עליו הוא שם את היד על הפעמון, כאילו הוא צלצל בו ואמר שכנראה אין אף אחד בבית. מיד ידעתי שהוא משקר, כי ידעתי שהשכנה בבית. נכנסתי מהר לבית והוא ברח".

כחלק מהמשך החקירה משטרת מרחב דן מבקשת מקשישים נוספים שנשדדו על ידי אותו האיש להגיע לתחנה ולהגיש את תלונתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully