וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירק ממשיכה לספק תחמושת לאובמה ולמקיין

גיל קדרון

15.7.2008 / 16:26

המועמד הרפובליקני תקף את אובמה, שלטענתו "חושב שהפסד במלחמה יסייע לו בבחירות". אובמה השיב: "אין לו מושג מה קורה שם"

המועמד הרפובליקני ג'ון מקיין מנסה לצבור מומנטום לקראת הבחירות הכלליות בנובמבר, והוא עושה זאת, כמיטב מסורת הבחירות בארה"ב, על ידי מתקפות אישיות כנגד יריבו, הסנאטור ברק אובמה.

מחנהו של מקיין פירסם היום (שלישי) הודעה בה הוא מאשים את אובמה בשיקולים אינטרסנטיים בכל הקשור למאמץ המלחמתי בעירק. "הסנאטור מקיין מעדיף לראות את האומה מנצחת בעירק ואת עצמו מפסיד בבחירות", אמר יועצו של מקיין למדיניות חוץ, רנדי שונמן. "נראה שהסנאטור אובמה חושב כי הפסד במלחמה יסייע לו לנצח בבחירות".

דבריו של מקיין נאמרו לקראת ביקורו הראשון של אובמה בעירק ובאפגניסטן, שתאריכו המדויק לא פורסם מסיבות בטחוניות. תגובת מחנה אובמה לא איחרה להגיע ולפיה, |מקיין איננו מודע למצב האמיתי בעירק, ויש להיזהר מפני טקטיקות ההפחדה" של הסנאטור מאריזונה.

המתקפה של מקיין ארעה יום לאחר שאובמה פירסם מאמר ב"ניו יורק טיימס", בו אמר כי יתחייב לנסיגה מעירק תוך 16 חודשים מכניסתו לבית הלבן, והוסיף כי יעביר 10 אלפים חיילים לאפגניסטן, שם סופגים צבא ארה"ב וצבא אפגניסטן אבדות קשות בשבועות האחרונים.

"לג'ון מקיין אין כל מושג לגבי מה שקורה שם", אמר תומכו של אובמה, הסנאטור הדמוקרטי ג'ו ביידן. "הוא איננו מבין שאין שום סיכוי הגיוני שתקום ממשלה עירקית מרכזית וחזקה בבגדד". העוזרת של אובמה לענייני מדיניות חוץ ירתה אף נמוך יותר: "החריפות של המתקפות של מקיין נועדה להסוות את העובדה שטעה למן ההתחלה בכל הקשור למלחמה. העם האמריקאי עייף מטקטיקות ההפחדה האלה ולא ייתן להן לבלבל אותו".

סונים? שיעים? כולם ערבים

מחנהו של אובמה נשען בתגובותיו על אחת הטעויות המביכות של מקיין בנושא עירק, בה הוכיח את בורותו בכל הקשור לסכסוך המורכב בין הפלגים השונים. בסיור במזרח התיכון מוקדם יותר השנה טען מקיין מספר פעמים שארגון הסוני אל קאעדה מקבל תמיכה כלכלית ומאומן בידי אירן השיעית. הסנאטור ג'ו ליברמן, שהיה לצדו, הסביר לו את טעותו בלחישה, ומקיין מיהר לתקן. כמה שבועות מאוחר יותר חזר על אותה טעות כשהאחראי על הכוחות האמריקאים בעירק, גנרל דייויד פטריוס, הגיע לדיון מיוחד בסנאט.

"אני חושב שזו הייתה טעות חמורה לאפשר לעצמנו לתקוע את המלחמה נגד אל קאעדה והטליבן על ידי פלישה למדינה שלא העמידה בפנינו איום מיידי, ולא היה לה כל קשר לפיגועים של ה-11 בספטמבר", כתב אובמה ב"טיימס".

הסנאטור הרפובליקני לינדסי גראהם כינה את מאמרו של אובמה "ניסיון חצוף ובלתי יאומן של פוליטיקאי לכתוב את ההיסטוריה מחדש", והוסיף כי ברור שמאז נפילת משטרו של סדאם חוסיין מתנהלת בעירק "מלחמה נגד הטרור", כדבריו. הוא אף טען כי מדיניותו של אובמה בנושא המלחמה פוגעת בכבוד החיילים שנהרגו במערכה הזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully