וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדונזיה מודה בפשעי מלחמה במזרח טימור

גיל קדרון

15.7.2008 / 12:44

שתי המדינות הקימו ועדה משותפת, שגילתה כי הצבא האינדונזי חימש ואירגן מליציות שטבחו ב-1,000 טימורים, ועינו ואנסו אלפים אחרים

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

במהלך מעורר מחלוקת הודה היום (שלישי) נשיא אינדונזיה סוסילו במבנג יודהויונו, ואף הביע חרטה, על האלימות שהתעוררה סביב ההכרזה על עצמאותה של מזרח טימור ב-1999. שתי המדינות קיימו חקירה משותפת במסגרת "ועידת האמת והידידות", וחזרו עם מסקנה חד משמעית, לפיה בוצעו "פשעים חמורים נגד האנושות".

"אנו מצרים מאוד על מה שקרה בעבר, ועל כך שזה גרם לאובדן של חיים רבים ורכוש", אמר יודהויונו בבאלי, לאחר שהגיש את חתימתו לנשיא מזרח טימור חוזה ראמוס הורטה וראש ממשלת מזרח טימור שנאנה גואסמו.

מסקנות הוועידה אינן יכולות להוביל לאישומים. שתי המדינות מאמינות כי מדובר בצעד ראשון בדרך להתחממות ביחסיהם המורכבים, אולם האו"ם החרים את הוועידה, הראשונה מסוגה, אותה ראה כניסיון לטייח את פשעי העבר, שכן אינו יכול להפנות אצבע מאשימה נגד אישים ספציפים.

פרטי הזוועה

כ-1,000 טימורים נהרגו באלימות שפרצה לאחר שהצביעו ברוב גדול על רצונם לעצמאות מאינדונזיה, וזאת לאחר 24 שנים של כיבוש. אלפים אחרים עונו, נאנסו או נאלצו לעזוב את ביתם, בעיקר לאוסטרליה. רוב האשמה, לפי הדו"ח, מונחת לפתחו של הצבא האינדונזי ומליציות שנתמכו על ידו, בניגוד לעמדה האינדונזית הרשמית, שגרסה עד כה כי מקרי האלימות היו לא מאורגנים ומועטים.

הדו"ח קובע כי בכירים בצבא העניקו כלי נשק, מימון וסיוע לוגיסטי בצורה מאורגנת ומתוכננת ביותר. גם המשטרה והממסד האזרחי היה מעורב באלימות, והמטרות היו מעוזים של תומכי העצמאות הטימורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully