וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור בלייר בעזה בוטל בשל איום על חייו

יהושע בריינר וניר יהב

15.7.2008 / 11:39

לפי מידע שהגיע למערכת הביטחון בישראל, אחד מארגוני הטרור ברצועה התכוון לבצע פיגוע שיפגע בפמלייתו של בלייר. אתרים המזוהים עם חמאס קראו לחסלו

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

שליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר ביטל היום (שלישי) במפתיע את ביקורו בעזה, בעקבות התרעה קונקרטית, לפיה יש כוונה לפגוע בו במהלך הביקור. ממידע שהגיע למערכת הביטחון בישראל עלה, כי אחד מארגוני הטרור ברצועה התכוון לבצע פיגוע שיפגע בפמלייתו של בלייר ובו ספציפית.

דוברו של בלייר מסר בתגובה, כי "למרבה הצער מר בלייר נאלץ לדחות את ביקורו לעזה בשל איומים ביטחוניים קונקרטיים שלא איפשרו את קיומו. בלייר מקווה שיוכל להגיע לרצועה בעתיד".

באתרים המזוהים עם חמאס קראו גורמים בארגון לרצוח או לחטוף את ראש ממשלת בריטניה לשעבר. הגורמים קראו לממשלת חמאס ברצועה שלא לספק לבלייר שירותי אבטחה בשל היותו "פושע מלחמה". הם איימו שאם ממשלת חמאס לא תיענה לדרישה, בלייר יחוסל או ייחטף. הם דרשו לחטוף אותו כדי להחזיקו כקלף מיקוח במטרה ללחוץ על אירופה לפעול להסרת המצור על רצועת עזה.

גורמים ברצועה ובמערב ציינו אתמול כי ייתכן שהביקור יידחה בשל סיבות ביטחוניות. גורמים באו"ם שהודיעו על הביטול אמרו כי בלייר מקווה להגיע בעתיד לרצועה, אך לא מסרו מועד חדש לביקור.

ראש ממשלת בריטניה לשעבר היה אמור היה להיות האישיות הבכירה ביותר שמבקרת ברצועה מאז השתלט עליה חמאס בשנה שעברה. ביקורו אמור היה לכלול סיור בפרויקט פיתוח בינלאומי בצפון הרצועה.

מלבד נציגים בודדים של האו"ם, מעט מאוד נציגים של מדינות המערב הגיעו לביקור ברצועה. הקוורטט, הכולל את ארה"ב, האיחוד האירופי, רוסיה והאו"ם, מינה את בלייר כשליחו לאזור לפני כשנה, על מנת לטפל בהיבטים כלכליים שיסייעו לפריצת דרך במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. מרבית המיזמים הכלכליים שיזם בלייר נועדו לגדה המערבית, הנשלטת על ידי אבו מאזן, שנתמך על ידי הקהילה הבינלאומית. עם זאת, בלייר הקדיש חלק מהמיזמים הכלכליים גם לצפון רצועת עזה.

ישראל, שסגרה את המעברים לרצועה לאחר השתלטות חמאס, ניאותה להעביר לעזה חומרי גלם שונים, בהם בטון, לאחר מאמצי שכנוע רבים מצידו של בלייר. בעזה רואים דחיפות רבה בקידום הפרויקטים, שכוללים בין היתר את שיקום מערכת הביוב שקרסה לפני כשנה. עד כה סירבה ישראל להעביר את חומרי הגלם לרצועה, מחשש כי ישמשו את חמאס לייצור רקטות קסאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully