וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נסראללה מנסה להתל במשפחות החטופים"

יהושע בריינר

15.7.2008 / 10:47

גורמים במערכת הביטחון הגיבו לפרסום לפיו יתכן שההערכה לפיה שני החיילים מתים לא נכונה. נמשכות ההכנות לביצוע העסקה

"נסראללה ממשיך להתל במשפחות עד הרגע האחרון של ביצוע העסקה", כך אומרים היום גורמים במערכת הביטחון, על רקע הפרסומים בתקשורת הערבית בהם נרמז כאילו אחד מהחיילים החטופים שצפויים לשוב מחר לישראל במסגרת עסקת השבויים עדיין בחיים. "כהרגלו הוא משחק ברגשות המשפחות, וכבר נתקלנו ברמיזות מהסוג הזה בעסקת טננבאום".

על אף ההכרזה של ראש הממשלה בישיבת הממשלה לפני כשבועיים לפיה אהוד גולדווסר ואלדד רגב נהרגו, אמר גורם צבאי כי "כל מי שיימצא מחר בתהליך הזיהוי וההעברה מקווה מאוד שלא נקבל לידינו את החיילים כשהם אינם בחיים".

בתוך כך נמשכות ההכנות לקראת השלב הסופי של המבצע שזכה לשם 'ושבו בנים'. כל איזור המעבר צפוי לקבל מחר תוקף של שטח צבאי סגור. באיזור יתפרסו עשרות חיילים ושוטרים צבאיים, ואף הוקם מתחם ייעודי עבור כלי התקשורת. בסביבות השעה שמונה בבוקר צפויה העסקה להתחיל, כאשר מוקדם יותר בבוקר צפויות להגיע משאיות אל בית הקברות לחללי אוייב שבעמיעד, משם הוצאו בשבוע שעבר גופות של פעילי חיזבאללה לצורך ביצוע העסקה.

הגופות נשמרו בקרונות קירור במתחם, ואלה יועברו במשאיות של האו"ם אל המעבר. החטופים יועברו למחנה האו"ם בנקורה, כשאנשי הרבנות הצבאית צפויים להתחיל במלאכת הזיהוי שצפויה להערך מספר שעות. הזיהוי צפוי להיעשות בעיקר על ידי סימנים מזהים בחיילים, ובמידת הצורך יבוצעו גם בדיקות די אן איי. רק לכשיתקבל האישור הסופי יעבירו נציגי הצלב האדום את ארבעת האסירים הלבנוניים ואת סמיר קונטאר. על פי ההערכות, כל ביצוע העסקה צפוי להימשך שעות ארוכות ולהסתיים רק בשעות הצהריים המאוחרות.

במקביל ימתינו משפחות החטופים במחנה צבאי סמוך לנהריה ביחד עם נציגי האגף למשאבי אנוש, שם יעודכנו על ידי מספר אלופים בצה"ל לגבי גורל בניהם, האלוף שילווה את המשפחות מחר במהלך עסקת החילופים, הוא האלוף אלעזר שטרן, ראש האגף למשאבי אנוש. מחר בערב יפרוש שטרן מצה"ל וזוהי הפעולה האחרונה שהוא מבצע במסגרת שירותו הצבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully