וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה: העסקה יוצאת לדרך

פנחס וולף ויהושע בריינר

15.7.2008 / 12:35

22 שרים תמכו באישור, בוים, פרידמן ובר און התנגדו. פרס: "היד תרעד לי כשאחתום על חנינה לקונטאר". הביצוע: מחר ב-09:00 בראש הנקרה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

הממשלה אישרה הבוקר (שלישי) את עסקת חילופי השבויים עם חיזבאללה. העסקה צפויה לצאת לדרך מחר בשעה 09:00 בראש הנקרה. זאת, למרות התנגדותם של ראש המוסד מאיר דגן וראש השב"כ יובל דיסקין, שקבעו כי הדו"ח שהעביר חיזבאללה על רון ארד אינו מספק. השרים זאב בוים, רוני בר און ודניאל פרידמן התנגדו לעסקה, והיתר תמכו בה. להחלטת הממשלה על אישור העסקה צורפה הודעה, לפיה יימשכו המאמצים לברר פרטים נוספים על גורלו של הנווט השבוי.

הממשלה החליטה לדחות לחלוטין את דו"ח רון ארד על ממצאיו ומסקנותיו. הממשלה קבעה כי אין בדו"ח משום עמידה בתנאי ההסכם ביחס לגורלו של רון ארד. "ממשלת ישראל תמשיך במאמציה על מנת לקבל כל מידע אפשרי ביחס לגורלו של רון ארד. הממשלה מצפה שהמתווך הגרמני מטעם האו"ם ימשיך בפעילות על מנת לקבל מידע אמין ביחס לגורלו של הנווט הנעדר", נאמר בהודעת הסיכום של ישיבת הממשלה.

כעת אמור נשיא המדינה שמעון פרס לאשר בחתימתו את שיחרורם של סמיר קונטאר וארבעה אסירים לבנונים נוספים. מבית הנשיא נמסר כי יחתום על מסמכי החנינה רק לאחר שייפגש עם אמו של דני הרן שנהרג בפיגוע שביצע סמיר קונטאר. עוד נמסר כי החנינה מותנית בזיהוי ודאי של החיילים החטופים. פרס אמר היום כי "לא מדובר ביום שמח, כשאנו משחררים את הרוצח סמיר קונטאר, אולם לישראל מחוייבות מוסרית להשיב את הלוחמים הביתה", פרס הוסיף כי "היד תרעד לי כאשר אחתום על חנינתו של קונטאר".

שר התמ"ת אלי ישי (ש"ס) אמר לפני ישיבת הממשלה, כי לצערו תעלומת רון ארד לא נפתרה לחלוטין, "אך גם לדעת ראשי השירותים החשאיים מחיר העסקה עם חיזבאללה נמוך משמעותית מהסכמים דומים שנעשו בעבר. יש לסיים את העסקה ולשחרר את החטופים, כדי לא לגרום לכך שבעוד עשר או 20 שנה יהיה גורלם כגורל רון ארד".

נמשכות ההכנות לביצוע העסקה

בתוך כך נמשכות ההכנות לקראת השלב הסופי של המבצע שזכה לשם 'ושבו בנים'. כל אזור המעבר צפוי לקבל מחר תוקף של שטח צבאי סגור. באזור יתפרסו עשרות חיילים ושוטרים צבאיים, ואף הוקם מתחם ייעודי עבור כלי התקשורת. בסביבות השעה שמונה בבוקר צפויה העסקה להתחיל, כאשר מוקדם יותר בבוקר צפויות להגיע משאיות אל בית הקברות לחללי אוייב שבעמיעד, משם הוצאו בשבוע שעבר גופות של פעילי חיזבאללה לצורך ביצוע העסקה.

הגופות נשמרו בקרונות קירור במתחם, ואלה יועברו במשאיות של האו"ם אל המעבר. החטופים יועברו למחנה האו"ם בנקורה, כשאנשי הרבנות הצבאית יתחילו במלאכת הזיהוי שצפויה להערך מספר שעות. הזיהוי צפוי להיעשות בעיקר על ידי סימנים מזהים בחיילים, ובמידת הצורך יבוצעו גם בדיקות די אן איי. רק לכשיתקבל האישור הסופי יעבירו נציגי הצלב האדום את ארבעת האסירים הלבנוניים ואת סמיר קונטאר. על פי ההערכות, כל ביצוע העסקה צפוי להימשך שעות ארוכות ולהסתיים רק בשעות הצהריים המאוחרות.

במקביל ימתינו משפחות החטופים במחנה צבאי סמוך לנהריה ביחד עם נציגי האגף למשאבי אנוש, שם יעודכנו על ידי מספר אלופים בצה"ל לגבי גורל בניהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully