וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקריה יוצאת למכרז

גיא ליברמן

15.7.2008 / 10:10

מינהל מקרקעי ישראל יוציא למכרזים קרקעות ב-250 מיליון שקל בדרום הקריה בת"א. בתוכנית: מאות דירות ואלפי מ"ר למשרדים ומסחר

עוד לפני שהסתיים המכרז על השוק הסיטוני בתל אביב, עומד מינהל מקרקעי ישראל לצאת בשלושה מכרזים גדולים נוספים בעיר - על קרקעות דרום הקריה.

מדובר בקרקעות הסמוכות לרחוב קלמן מגן, במתחם שרונה המתחדש. תוכניות הבנייה על הקרקע, הנחשבת לאחת היקרות בתל אביב, מאפשרות את בנייתן של 300 דירות, 10,000 מ"ר של שטחי משרדים ו-2,800 מ"ר שטחי מסחר. על פי הערכות בשוק הנדל"ן, עלות שלושת המכרזים יחדיו מגיעה ל-250 מיליון שקל.

מתחם דרום הקריה עובר בשנים האחרונות מתיחת פנים משמעותית. מדובר במתחם הנמצא בין הרחובות דרך בגין במזרח, רחוב קפלן בצפון, רחוב ליאונרדו דה וינצ'י במערב ורחוב הארבעה בדרום. מספר רב של בניינים שנבנו על ידי הטמפלרים ושנמצאים במתחם שומרו, ועד כה שווקו כחמישית משטחי המתחם, מרביתם לצרכים משרדיים. המכרז שיפרסם בימים הקרובים המינהל, הוא האחרון שכולל בתוכו אפשרות לבנייה למגורים, נכון לתוכניות התקפות כיום.

המינהל מחלק את המכרז לשלושה מכרזי משנה (8.1, 8.2, 8.3), אם כי אין מניעה לגוף אחד להתמודד על כולם, כאשר שטחם הכולל הוא 11 דונם. במכרז 8.3 קיים מבנה לשימור שהזוכה במכרז יצטרך לשפץ ולאחר מכן למסור לטובת הציבור. הוצאות הפיתוח הכוללות למכרזים הן כ-20 מיליון שקל.



בלי מחיר מינימום והערכת שווי

כמו רבים מהמכרזים האחרונים שפירסם המינהל, גם מכרז זה יתפרסם ללא מחיר מינימום וללא הערכת שווי השמאות שהתקבל במינהל. במידה שההצעות יהיו נמוכות משמעותית ממחיר השמאות, יתבטל המכרז וייצא מחדש עם מחיר השמאות, זאת בהתאם להוראות המינהל החלות כיום על מכרזי מקרקעין. את ההצעות לרכישת המקרקעין יהיה ניתן להגיש עד ליום האחרון של אוגוסט.

"בעוד שבאזור השוק הסיטוני אני מעריך שערך הדירות יהיה גבוה יותר, במכרז של דרום הקריה ערך המשרדים יהיה גבוה יותר", אומר יו"ר לשכת השמאים ארז כהן. "הדירות שייבנו במתחם דרום הקריה מנותקות מהסביבה הקרובה, בעוד שהדירות שייבנו בשוק הסיטוני ממשיכות אזור מגורים קיים. לעומת זאת, דרום הקריה ורחוב הארבעה רוויים במשרדים והם קרובים יותר למתחם דרום הקריה, ולכן אני מעריך שהמשרדים שייבנו שם יהיו במיקום מרכזי יותר מאלה שייבנו במתחם השוק הסיטוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully