וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה הורגשה בכל רחבי הארץ

נתיב נחמני

15.7.2008 / 7:08

רעש אדמה בסולם 6.8 פקד הבוקר את רודוס, והורגש בכל רחבי ישראל. המכון הגיאופיסי ביוון מסר כי מוקד הרעש היה בעומק 13 ק"מ וכי ככל הנראה אין סכנה לצונאמי

רעידת אדמה הורגשה הבוקר (שלישי) בשעה 6:26 בכל רחבי הארץ, ובעיקר בדרומה. מוקד הרעש היה ברודוס, שבדרום מזרח יוון ועוצמתו 6.8 בסולם ריכטר. עד כה לא דווח על נפגעים או על נזק. המכון הגיאופיסי ביוון מסר כי מוקד הרעש היה בעומק 13 ק"מ וכי ככל הנראה אין סכנה לצונאמי.

בתחילת החודש שיגר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור אבי ישראלי, מכתב לכל ראשי מערכת הבריאות, כולל בתי החולים ומד"א, בו הוא מבקש להיערך במהירות לקראת אפשרות של רעידת אדמה באזור צפון הארץ. זאת לאחר שוועדה בין משרדית מצאה שעל פי בדיקות ססמוגרפיות, קיים חשש מוחשי לרעידת אדמה בצפון בזמן הקרוב.

ד"ר דני לאור, מנהל האגף לשעת חירום במשרד הבריאות, אמר לוואלה! חדשות כי "לפי הערכת המומחים, בעקבות רצף אדיר של רעידות אדמה שהיו בדרום לבנון עולה הסבירות לרעידת אדמה חזקה שתשפיע על צפון מדינת ישראל". לאור הדגיש כי "איש לא יכול לחזות מתי תתרחש רעידת אדמה". אולם לדבריו, "גם אם יש סבירות נמוכה אנחנו חייבים להיערך, ולכן אנו מעבירים את המידע לכל ארגוני הבריאות, כך שאם חס וחלילה זה יקרה אז לפחות נדע שעשינו את המירב"

מה עושים כשרועד

המרכז למיפוי ישראל מסביר כיצד יש לנהוג במקרה של רעידת אדמה: במידה שנקלעתם לרעידת אדמה כאשר אתם נמצאים במבנה מגורים, התכופפו ותפסו מחסה מתחת לשולחן כבד או בפינה פנימית שלהחדר. אחזו ברגלי השולחן והגנו על הראש והפנים. יש להתרחק מקירות חיצוניים, מראות, ספריות וחלונות. במידה ויש בביתכם חדר בטחון והגישה אליו היא מיידית - היכנסו אליו. בבניינים רבי קומות עדיף לשהות בחדר המדרגות.

במידה שאתם נמצאים בשטח פתוח בעת רעידת אדמה עליכם: להתרחק ככל האפשר ממבנים, להיזהר מחפצים נופלים, מקירות רעועים ומחוטי חשמל קרועים, אם אתם נמצאים בחוף הים התרחקו מייד למקום גבוה מחשש שיגיע נחשול ים.

במידה שאתם נמצאים בתוך רכב: עצרו מיד וחכו בתוך הרכב עד שהרעש ייפסק. המכונית מגנה עליכם מפני חפצים נופלים. אם אתם מתחת לגשר, על מחלף, או בקרבת עצים או ובתים נסו להתרחק ברכב או ברגל מהמקום. הכינו מבעוד מועד תיק עזרה ראשונה וציוד חרום שיהיה ברכב.

  • עוד באותו נושא:
  • רעש אדמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully