וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: מוצרים המיועדים לילדים לא מזינים

15.7.2008 / 2:12

במחקר חדש, בו נבדקו כ-400 מוצרי מאכל המיועדים לילדים, נמצא כי 90% מהם לא מזינים כלל. על רוב האריזות נכתב בדיוק ההפך

מחקר קנדי חדש טוען כי מרבית מוצרי המזון המיועדים לילדים מכילים ערך תזונתי נמוך, על אף שרובם כוללים תווית המעידה על ההפך. על פי המחקר, שנעשה באוניברסיטת קלגרי, תשעה מתוך כל 10 מוצרים שנבדקו נחשבים כבעלי ערך תזונתי נמוך משום שהם מכילים אחוזי סוכר, שומן ונתרן גבוהים במיוחד.

במחקר נבדקו 367 מוצרים, בהם גם כאלה שעל אריזתם הוטבעו דמויות מפורסמות מסרטים או תוכניות טלוויזיה המיועדות לילדים. בין המוצרים הנבדקים לא נכללו משקאות קלים, ממתקים או מאפים מתוקים. מרבית הקלוריות ב-70 אחוזים מהמוצרים הגיעו מסוכר. אחד מכל חמישה מהמוצרים כלל אחוזי שומן גבוהים, ו-17 אחוזים כללו אחוזי נתרן גבוהים במיוחד.

למרות הממצאים המוכחים, על אריזתם של 62 אחוזים מהמוצרים בעלי הערך התזונתי הנמוך, הופיעה כתובית המלמדת על ההפך. על פי רוב, הפרסום המדגיש את בריאות המוצר והרכביו המזינים, מכוון להורים החוששים מהשמנת ילדיהם.

"הורים רבים תוהים איזה מאכלים יהיו בריאים לילדיהם", אמר ראש צוות המחקר, צ'ארלס אליוט, "אך דווקא התוויות המטעות עלולות להביא אותם לרכוש את המזון הגרוע ביותר". עוד מצא המחקר כי רק 11 אחוזים מהמוצרים הנבדקים כללו ערך תזונתי טוב, על פי הקריטריונים שהציב "מרכז המדע לציבור הרחב", ארגון ללא מטרות רווח בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully