וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: "טרם החלטתי אם להצביע בעד העסקה"

פנחס וולף

15.7.2008 / 7:45

הממשלה צפויה לאשר הבוקר את עסקת השבויים, על אף הקביעה כי הדו"ח על גורלו של רון ארד לא מספק. זאב בוים ורוני בר-און הודיעו כי יתנגדו

הממשלה תתכנס הבוקר (שלישי) כדי לדון בעסקת חילופי השבויים עם חיזבאללה. ככל הנראה, הממשלה צפויה לאשר את העסקה, למרות קביעתה של ועדת השירותים החשאיים, לפיה הדו"ח שהעביר הארגון בעניין גורלו של רון ארד אינו מספק.

לפני ההצבעה ישמעו השרים את פרטי הדו"ח שחיבר הארגון בעניין רון ארד, ולאחר מכן יתבקשו להצביע על אישורה הסופי של העסקה. על פי הערכות מוקדמות, צפוי לאישור העסקה רוב גדול. אולמרט הצהיר כי יחליט באופן סופית על הצבעתו רק הבוקר. השרים זאב בוים ורוני בר-און הודיעו כי יתנגדו.

לאחר אישור הממשלה, יועבר נושא שחרור האסירים לחתימת נשיא המדינה שמעון פרס. נציגי הצלב האדום יפגשו במהלך היום עם האסירים הלבנונים שישוחררו במסגרת העסקה, בהם סמיר קונטר, וישאלו אותם האם הם רוצים לשוב לארצם. העסקה צפויה לצאת לפועל ביום רביעי הקרוב בשעה 9:00, במעבר ראש הנקרה.

"הדו"ח אינו מספק"

אמש נפגש ראש הממשלה אהוד אולמרט עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון, לפני המראתו לישראל מוועידת פריז למדינות הים התיכון, והתלונן על כך שדו"ח החיזבאללה על גורלו של ארד אינו מספק. לדבריו, המטרה של ישראל היתה לשפוך אור על גורלו של ארד, אך הדו"ח אינו עושה זאת.

אולמרט התלונן בפני המזכ"ל על החלטה 1701, שהביאה לסיום המלחמה בלבנון. לדבריו, "הברחות הנשק נמשכות בכמויות גדולות". הוא קרא למזכ"ל להגביר את מעורבות האו"ם בגבול לבנון ולהפסיק את ההברחות. השניים דנו גם על חוות שבעה. ראש הממשלה חזר על עמדתו, לפיה הנושא צריך להישאר למשא ומתן עתידי וישיר בין ישראל ללבנון.

באן אמר לאולמרט כי הוא שואב עידוד מההתבטאויות שלו ושל יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מאתמול, לפיהם הפערים קטנים יותר מבעבר. באן הוסיף כי הוא מצפה שהצדדים יגיעו להסכם עד סוף השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully