וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "נדבר עם כל מדינה למעט ישראל"

טלי גולדשטין

15.7.2008 / 0:01

אחמדינג'ד הודיע כי המתווך לנושא הגרעין האירני יפגש עם האחראי על קשרי החוץ באיחוד האירופי, לדון בלוח זמנים למו"מ על הגרעין

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד אמר אמש (שני) כי סעיד ג'לילי, המתווך הבכיר לנושא הגרעין האירני, וחביאר סולנה, האחראי על קשרי החוץ באיחוד האירופי, יפגשו השבוע על מנת לדון ב"לוח זמנים" למשא ומתן עתידי שיביא להפשרת הקיפאון בסוגיית משבר הגרעין.

כנשאל לגבי אורך לוח הזמנים, אמר אחמדינג'ד כי לא משנה אם השיחות יימשכו חודש או חודשיים. "הכל תלוי איך השיחות יתנהלו. אף צד אינו לחוץ על זמן כלשהו", הוסיף. סולנה וג'לילי צפויים להיפגש בז'נבה בשבת.

דיווחים בתקשורת מסרו כי מדינות המערב הציעו לאירן להתחיל בשלב המקדים מו"מ שיימשך ששה שבועות, במהלכם טהרן לא תוסיף צנטריפוגות להעשרת אורניום בתמורה שלא יוטלו עליה סנקציות נוספות.

לדברי אחמדינג'ד, אירן מוכנה לערוך שיחות עם כל מדינה בנושא משבר הגרעין, למעט עם ישראל, ורמז כי הוא מוכן לדבר ישירות אף עם הנשיא בוש. עם זאת ובאותה נשימה, אמר היום אחמדינג'ד כי על העולם להתכונן למצב בו ההגמוניה של ארצות הברית תיעלם וחזה את קץ האימפריה האמריקאית. את הדברים אמר הנשיא האירני במהלך שיחה עם שגרירי אירן במדינות המפרץ הפרסי. אחמדינג'ד גינה גם את נוכחות כוחות זרים באזור המזרח התיכון ואמר כי מעורבותם בעניינים פנימיים של המדינות יצרה מתיחות באזור כולו.

אחמדינג'ד הדגיש את החשיבות של הידוק הקשרים בין מדינות המפרץ ואמר כי האיום האמריקאי לא יפגע ביחסים החמים בין אירן למדינות המפרץ הפרסי. "אירן שוחרת שלום ויציבות באזור וכל הטענות האנטי-אירניות של האויב הן שקר בלתי מבוסס", הוסיף.

עוד אמר אחמדינג'ד כי הוא מתכנן להגיע לניו יורק לאסיפה הכללית של עצרת האו"ם בספטמבר הקרוב. זה יהיה ביקורו השלישי של נשיא אירן בניו יורק מאז נכנס לתפקיד באוגוסט 2005 .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully