וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש מעדיף נפט על פני שמורות טבע

טלי גולדשטין

14.7.2008 / 19:17

נשיא ארה"ב הודיע כי יבטל את האיסור על קידוחי נפט באזורים כגון אלסקה ומפרץ מקסיקו, במסגרת המאמצים להילחם בזינוק במחיר הנפט

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש הודיע היום (שני) כי יבטל את האיסור המנהלי על קידוחי נפט באזורים כגון אלסקה ומפרץ מקסיקו במסגרת המאמצים להילחם בזינוק במחיר הנפט, כך מסרה דוברת הבית הלבן דנה פרינו. פרינו אמרה כי בוש החליט על ביטול האיסור מאחר שהקונגרס, הדמוקרטי ברובו, נכשל לעשות זאת. זאת למרות קריאתו של בוש בחודש שעבר לקונגרס לאשר קידוחים נוספים.

בשבת הפנה בוש אצבע מאשימה כלפי חברי הקונגרס, ובמיוחד כלפי הדמוקרטים בכל הקשור לעליית מחירי הנפט. "חברי הקונגרס, במיוחד מנהיגי הדמוקרטים, צריכים להתייחס לסוגיה זו לפני הפגרה שתתקיים באוגוסט, יש להם אחריות להסביר לבוחריהם מדוע שלא נקדח בארות נפט כדי להוריד את מחירי הנפט". בוש תומך בקידוח של בארות בשטחים מוגנים באלסקה, וכן בשטחים נוספים במערב המדינה, צעד לו מתנגדים פעילי איכות הסביבה.

חברים במפלגה הדמוקרטית מסרו כי אין צורך להעניק לחברות הנפט אישור לקדוח בשטחים מוגנים מכיוון שיש להם כבר שטחים נרחבים ביותר שאושרו להם על ידי הממשלה והם טרם החלו לקדוח בהם. "בטווח הקצר, כלכלת ארצות הברית תמשיך להסתמך ברובה על נפט, ומשמעות הדבר שעלינו להגדיל את התפוקה בבית", אמר בוש בנאומו לפני חודש.

למרות הכרזת בוש, ביטול האיסור הנו סמלי בלבד מאחר ועל הקידוחים עדיין מוטל איסור פדרלי שרק הקונגרס יכול לבטלו.

אביו של בוש, הנשיא בוש האב, חתם על איסור הקידוחים ב-1990 . הסוגיה שבה לסדר היום במירוץ הנוכחי לנשיאות. ג'ון מקיין, מועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, אמר באחרונה כי הוא תומך בקידוחי נפט נוספים. מועמד המפלגה הדמוקרטית ברק אובמה מעוניין להשאיר את האיסור על כנו.

לדברי מומחים, לביטול האיסור לא תהיה השפעה מיידית על מחירי הנפט מאחר וקידוחי נפט הם תהליך שנמשך שנים. "בואו לא נשלה את עצמנו. אם נתחיל בקידוחים היום, אנחנו מצפים להפיק חבית נפט רק בעוד חמש שנים", אמר פאדל גייט, אנליסט נפט וגז. לפי הערכות הבית הלבן, כמות של כ-18 מיליארד חביות נפט מסתתרות באזורים המדוברים, אך בגין האיסור המדיני על הקידוחים, לא ניתן להשתמש בנפט זה.

קמפיין אובמה מתח ביקורת על החלטת בוש וכינה אותה מדיניות אנרגיה כושלת. "אם קידוחי הנפט הנוספים היו מספקים הקלה בטווח הקצר או אסטרטגיה ארוכת טווח לקראת עצמאות בתחום האנרגיה, אזי היה ראוי לשקול צעד מסוג זה, למרות הסיכונים", אמר דובר הקמפיין ביל ברטון. "אך מרבית המומחים, גם בממשל בוש עצמו, לא מאמינים בכך בעצמם. הצעד מהווה המשך של מדיניות כושלת שלה היינו עדים מהממשל במהלך 30 השנים האחרונות".

מקיין, מצדו, הכריז על תמיכתו בהחלטת הנשיא בוש. "אני חושב שזהו איתות חשוב מאד. אני יודע כי הסנטור ברק אובמה מתנגד לכך. אני מקווה שהוא ישנה את דעתו, כפי שעשה בנושאים אחרים, ויתמוך בקידוחים. זאת מאחר שבטווח הקצר, חשוב שיהיו לנו מלאי נפט משלנו בעודנו עוברים לשימוש במקורות אנרגיה חלופיים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully