וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר באירן: נאומי אחמדינג'ד קיצוניים מדי

גיל קדרון וניר יהב

14.7.2008 / 16:19

יועצו הקרוב של האייתולה חמנאי ביקר את נאומיו המתלהמים של הנשיא בנושא הגרעין, וזה לא נשאר חייב: "הוא איננו מעורב בנושא"

בימים האחרונים התגלעה מחלוקת אירנית פנימית, בין הנשיא מחמוד אחמדינג'ד ויועצו הבכיר של המנהיג הרוחני האייתולה עלי חמנאי, עלי אכבר ולאייטי. ולאייטי תקף את אחמדינג'ד על נאומיו הפרובוקטיביים בנושא תוכנית הגרעין, וזה לא היסס לתקוף חזרה.

"ולאייטי הוא אדם מכובד", ענה היום (שני) הנשיא. "כמו כל אדם באירן, הוא מוזמן להביע בחופשיות את דעותיו האישיות. אולם הוא אינו מעורב בשום תהליך קבלת החלטות הנוגע לתוכנית הגרעין", עקץ אחמדינג'ד.

מקורבו של חמנאי, שאחראי על מדיניות החוץ, השמיע את הביקורת הנדירה בעיתון אירני, במה שעשוי להסתמן כסכסוך פנים אירני בנושא תוכנית הגרעין. הוא אמר כי האינטרס הלאומי של אירן הוא להמשיך את השיחות על חבילת התמריצים של המערב, בתמורה להפסקת העשרת האורניום.

אחמדינג'ד, שנמנה על הנצים באירן, מקבל את גיבויו של האייתולה חמנאי. פוליטיקאים מתונים, לעומת זאת, כמו גם כמה מיריביו השמרנים של הנשיא, טוענים כי נאומיו הלוחמניים של אחמדינג'ד הגבירו את בידודה העולמי של אירן.

חטפו אותי, אכלו לי, שתו לי

בתוך כך, האשים היום אחמדינג'ד את הפלסטינים בניסיון לחטוף אותו לפני מספר חודשים בעירק. סוכנות הידיעות האירנית "פארס" דיווחה, כי בשיחה עם עיתונאים שנערכה אתמול (ראשון) בערב טען אחמדינג'ד כי אזרחים מארבע מדינות לקחו חלק בתכנון החטיפה, ביניהם פלסטינים, אפגנים, אמריקאים ועירקים. "אלו שהתכוונו לבצע את התוכנית הזו נכשלו", סיפר.

כבר לפני מספר שבועות חשף אחמדינג'ד את הטענה לפיה היה נתון לניסיון התנקשות בחייו בעת ביקורו בעירק. על פי טענותיו, אויביו תכננו לחטוף ולהרוג אותו בעירק, אך ניסיונם נכשל לאחר שהמשלחת שינתה את מסלול הנסיעה שלה.

לפני שבועיים דיווחה סוכנות הידיעות האירנית "אירנ"א" כי אחמדינג'ד היווה מטרה לניסיון התנקשות, בזמן ביקורו ברומא בוועידת האו"ם בנושא משבר המזון. עוד דווח, כי שגריר אירן באיטליה, אבולפאזל זוהרוואנד, אמר כי ההתנקשות הייתה אמורה להתבצע בעזרת קרני רנטגן עוצמתיים שהוקרנו על המקום בו אחמדינג'ד עתיד היה לשהות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully