וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העבודה הפרה את הסיכומים המוקדמים"

פנחס וולף, שליחנו בפריז

14.7.2008 / 20:28

מקורב לרה"מ אמר את הדברים לאחר שחברי הסיעה הצביעו נגד מינוי אלי אפללו ורוחמה אברהם לשרים, אך הוסיף: "אולמרט מחוייב למינוי ברוורמן ליו"ר ועדת הכספים"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

מקורב לראש הממשלה אהוד אולמרט מסר אמש (שני), כי הוא מברך על מינוי השרים אלי אפללו ורוחמה אברהם. לדבריו, "אילולא הפרה מפלגת העבודה את הסיכומים המוקדמים איתה והצביעה הבוקר נגד מינוי השרים בוועדת הכנסת, לא היינו מגיעים למצב שנוצר הערב במליאה".

עם זאת, בטרם המריא ראש הממשלה אולמרט מפריז, בדרכו חזרה לארץ, הוא שוחח עם שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק וסיכם עמו להביא היום לאישור הכנסת את מינויו של ח"כ אבישי ברוורמן (עבודה) ליו"ר ועדת הכספים. לדברי מקורבו של אולמרט, הוא מחויב למינוי ברוורמן ויפעל לאישורו היום.

אתמול הצביעה סיעת העבודה בכנסת נגד מינויו לשר של יו"ר הקואליציה, ח"כ אלי אפללו (קדימה). גם שרי העבודה הצביעו נגד המינוי. ההצבעה על מינוי השרים היתה הצבעת אמון בממשלה. כעת, לאחר ששרי העבודה הצביעו נגד הממשלה, רשאי ראש הממשלה, אהוד אולמרט, לפטרם.

בעבודה חששו מתרגיל פרלמנטרי, שבמסגרתו ועדת הכנסת תאשר הן את מינויים של אלי אפללו ורוחמה אברהם והן את מינויו של ברוורמן, אך לאחר מכן ועדת הכספים תטרפד את מינוי ברוורמן כיו"ר הוועדה.

מקורבו של ראש הממשלה אולמרט ציין אמש, כי החלטת הליכוד להפוך את ההצבעה על מינוי השרים להצבעת אי אמון אינה ראויה, משום שלא מקובל לקיים הצבעות כאלה בעת ביקור ממלכתי של ראש ממשלה בחו"ל. המקורב הוסיף, כי בתקופת כהונתו של נתניהו כראש ממשלה, האופוזיציה מעולם לא דרשה לקיים הצבעת אי אמון בעת שביקר בחו"ל.

"יד נעלמה שינתה את ההחלטות"

כתבי "הארץ" מזל מעולם וצבי זרחיה מוסיפים:

בישיבת סיעה מיוחדת, תקף יו"ר המפלגה ושר הביטחון, אהוד ברק בחריפות את התנהלותו של ראש הממשלה, אהוד אולמרט בנוגע לסיכומים שהושגו ביון קדימה לעבודה בנוגע למינויים בקואליציה. לדברי ברק, "יד נעלמה שינתה את כל ההחלטות שסוכמו עם ראש הממשלה". במסגרת הסיכומים בין המפלגות, אמור היה ח"כ אבישי ברוורמן (עבודה) להתמנות לי"ר ועדת הכספים, במקומו של היו"ר הקודם, סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו).

ועדת הכנסת דחתה את ההצעה למנות את ברוורמן לתפקיד. זאת, לאחר שבעד ההצעה הצביעו 5 ח"כים בלבד מ"קדימה", וכן ח"כ איברהים צרצור (רע"מ-תע"ל). נגד ההצעה הצביעו 13 ח"כים ובהם ח"כים ממפלגת העבודה, ש"ס, הליכוד ומרצ. 2 ח"כים נמנעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully