וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הפנים הכריז על הקמת רשות הגירה

אייל דץ

14.7.2008 / 15:28

הרשות אמורה לתת מענה לבעיית השליטה בגבול. בנוסף הכריז שר הפנים כי יפעל לשינוי מדיניות הטיפול בעובדים הזרים בישראל

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

במסיבת עיתונאים חגיגית הכריז היום (שני) שר הפנים מאיר שיטרית, על הקמתה ותחילת עבודתה של רשות האוכלוסין , ההגירה ומעברי הגבול. הרשות החדשה אמורה לתת מענה למצב השורר כיום, שבו ישנה בעיית שליטה רצינית במעברי הגבול של המדינה.

שיטרית אמר במסיבת העיתונאים כי "עד היום היו מספר גופים שפעלו, תוך חלוקת אחריות במעברי הגבול השונים, ובעצם לא היה קיים גוף אחד שריכז והיה אחראי על ביקורת הגבולות של מדינת ישראל. מעתה תפעל מערכת מחשב אחת בכל מעברי הגבול, הימי, יבשתי ואווירי".

למען העובדים הזרים

בנוסף הודיע שטרית כי הוא יפעל לשינוי מדיניות הטיפול בעובדים הזרים, בשני תחומים מרכזיים - יצירת מצב חדש ובו עובדי משרד הפנים, יפעלו מהנציגות הישראלית בארץ המוצא של העובד הזר, שם יקבלו העובדים את הטיפול הדרוש וכך לא יהיה צורך במתווכים הפעולים כיום ושגורמים עוול לעובדים הזרים במקרים רבים ושעם כניסת העובד הזר לארץ, ייפתח לו חשבון בנק על שמו, כבר בשדה התעופה. כאשר לחשבון זה יועברו כל הכספים המגיעים לעובד כולל תשלומים סוציאליים.

חנה זהר מנהלת עמותת "קו לעובד" אמרה היום לוואלה! חדשות בתגובה לדברי שר הפנים, כי "אם אכן משרד הפנים יפעל ליצירת מצב שבו העובדים הזרים יפגשו עם נציגים ישראלים רשמיים כבר בארץ המוצא שלהם, מדובר בצעד מבורך. עובדים זרים רבים שמגיעים לארץ אחרי ששילמו אלפי דולרים לא יודעים כי אף אחד לא ערב לכך שהם אכן יישארו למשך 36 חודשים בארץ כפי שהובטח להם. בנוסף, עובדים זרים רבים שמגיעים לארץ לא מוצאים עבודה בגלל קשיים בתיקשור עם המעסיקים. מישהו צריך להסביר להם לאן הם מגיעים ומהן הקשיים שהם עלולים לחוות בישראל, ולכן זה צעד מבורך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully