וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף הבידוד? בלייר יבקר השבוע בעזה

14.7.2008 / 14:56

שליח הקוורטט למזרח התיכון יהיה לאישיות המערבית הבכירה ביותר המבקרת ברצועה, מאז שחמאס השתלט עליה לפני כשנה. דובר חמאס: "הביקור מעיד על יציבות המצב הביטחוני בעזה"

שליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר מתכנן לבקר השבוע ברצועת עזה. אם הביקור אכן ייצא לפועל, בלייר יהיה לאישיות המערבית הבכירה ביותר המבקרת ברצועה מאז שחמאס השתלט עליה לפני כשנה.

מקורביו של בלייר, ראש ממשלת בריטניה לשעבר, סירבו להגיב לדברים, אך ההערכה היא שהוא מתאפשר כעת בשל הסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס עליו סוכם לפני כחודש. גורמים ברצועה ובמערב ציינו עם זאת, כי ייתכן שהביקור יידחה בשל סיבות ביטחוניות.

מלבד נציגים בודדים של האו"ם, מעט מאוד נציגים של מדינות המערב הגיעו לביקור ברצועה. הקוורטט, הכולל את ארה"ב, האיחוד האירופי, רוסיה והאו"ם, מינה את בלייר כשליחו לאזור לפני כשנה, על מנת לטפל בהיבטים כלכליים שיסייעו לפריצת דרך במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. מרבית המיזמים הכלכליים שיזם בלייר נועדו לגדה המערבית, הנשלטת על ידי אבו מאזן שנתמך על ידי הקהילה הבינלאומית. עם זאת בלייר הקדיש חלק מהמיזמים הכלכליים גם לצפון רצועת עזה.

ישראל, שסגרה את המעברים לרצועה לאחר השתלטות חמאס, ניאותה להעביר חומרי גלם שונים, בהם בטון, לאחר מאמצי שכנוע רבים מצידו של בלייר. בעזה רואים דחיפות רבה בקידום הפרויקטים שכוללים בין היתר את שיקום מערכת הביוב שקרסה לפני כשנה. עד כה סירבה ישראל להעביר את חומרי הגלם לרצועה, מחשש כי ישמשו את חמאס לייצור רקטות קסאם.

דובר חמאס איסמעיל רדוואן אמר בתגובה, כי הארגון מודע לביקור המתוכנן וכי הוא דואג לכל סידורי הביטחון. לדבריו, "הביקור המתוכנן של בלייר מעיד על יציבות המצב הביטחוני בעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully