וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצור משטרתי על הפרלמנט במלזיה

גיל קדרון

14.7.2008 / 14:48

הממשלה קורסת, המשטרה מנעה מאנשי אופוזיציה להופיע בפרלמנט, וראש האופוזיציה, שמואשם במעשי סדום, מתחמק מהמשטרה

משטרת מלזיה חסמה היום (שני) את הפרלמנט בעזרת מחסומי דרכים ואבטחה כבדה, כדי למנוע ממנהיג האופוזיציה אנוואר איבראהים ותומכיו להופיע לדיון. המשטרה חששה שהמהומות שהרעידו את קואלה למפור לפני עשור על ידי תומכיו של איבראהים יישנו. כך מדווח ה"גרדיאן" הבריטי".

אנוואר, שמואשם במעשי סדום נגד אחד מעוזריו לשעבר וטוען לקונספירציה, לא הורשה להופיע לדיון על ידי צו בית משפט. הדיון עצמו לא התקיים, והמשבר הפוליטי החמור במדינה, שפוקד הן את מפלגת השלטון והן את האופוזיציה. אנוואר אמור היה להיפגש עם המשטרה בנוגע לאישומים נגדו, אולם סירב להופיע. עורך דינו טען כי רק צו בית משפט יגרום ללקוחו להיפגש עם חוקריו.

מאוחר יותר קיבל מקלט בשגרירות טורקיה מיד לאחר שנודע דבר ההאשמות נגדו, ועזב את המתחם רק מספר ימים מאוחר יותר. בעבר שימש אנוואר כסגן ראש הממשלה, ופוטר ונכלא ב-1998 לאחר שהורשע בשחיתות ובמעשי סדום. במרץ השנה הוא שב בסערה לחיים הציבוריים עם התוצאה הטובה ביותר של קואליציית האופוזיציה שלו, והתעתד להקים ממשלה חלופית בספטמבר.

תוהו ובוהו פוליטי

בניסיון לעצור את התוהו ובוהו הפוליטי וחוסר היציבות הכלכלי במדינה, הודיע בשבוע שעבר ראש הממשלה הלא פופולרי, עבדאלה בדוואי כי יסיים את תפקידו בעוד שנתיים. מעמדו החל להתערער לאחר הבחירות במרץ, ומפלגתו, מפלגת הארגון הלאומי (UNMO), ששלטה במדינה מאז שזכתה בעצמאות מבריטניה לפני 51 שנה, החלה לחפש אלטרנטיבות שיותירו את הגה המדינה בידיה.

מחליפו של עבדאללה יהיה סגנו, נג'יב ראזיק, שגם הוא סובל מתדמית שלילית בעקבות שורה של פרשיות שחיתות. "הגעתי לסיכום עם סגני שלא אוביל את המפלגה בבחירות ב-2013", אמר עבדאללה.

אולם יריביו הרבים של ראש הממשלה במפלגתו שלו, שרואים בעצמם כיורשים פוטנציאלים למנהיגם בחמש השנים האחרונות, עשויים למנוע ממנו לקבוע את לוח הזמנים הפוליטי שלו בעצמו.

עד לפני האישומים נגדו, סומן אנוואר כראש הממשלה הבא של מלזיה, לאחר שהחל לארגן מספר חברי פרלמנט ממפלגת השלטון, שהבטיחו לערוק למפלגת העם. כעת, כשמעמדם הפוליטי של ראש הממשלה וסגנו לוטה בערפל, ומעמדו המשפטי של ראש האופוזיציה תלוי על כרעי תרנגולת, מלזיה משוועת למעט יציבות, שאינה נראית באופק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully