וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועידת פריז: גם הסורים התרחקו מאולמרט

פנחס וולף, שליחנו בפריז

14.7.2008 / 13:52

הסורים יצאו מהאולמות לפני הנאומים הישראלים, אך לא נרשמו תקריות דיפלומטיות. לפחות רה"מ זכה להפוגה מהביקורת. פנחס וולף, פריז

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

יום עמוס פגישות ונאומים עבר אתמול (שני) על ראש הממשלה אהוד אולמרט בפריז. כשהחקירות בפרשיות השונות בהן הוא חשוד לא מרפות ממנו ועל רקע הממצאים של דו"ח רון ארד שפורסמו בתקשורת נפגש אולמרט עם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, אמיר קטאר חמד בן חליפה אל ת'אני, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ואישים נוספים.

את סיום נאומו בפאנל שעסק בנושא המים הקדיש ראש הממשלה להסדרים כלכליים שעשויים לדבריו לקדם את היחסים בין ארצות הים התיכון. בנאומו התגאה אולמרט בהתקדמות הטכנולוגית הישראלית ואמר כי עד שנת 2012 שני שלישים מהמים לצריכה ביתית יהיו מותפלים. על רקע משבר המים בישראל, ייתכן שהנתון ישמח אזרחים ישראלים, אך קשה להאמין שהנאום ריגש את נשיא סוריה בשאר אסד, במיוחד לאור העובדה שהוא עזב את האולם חצי שעה לפני תחילתו.

נראה שפגישה עם ישראלים לא היתה כלולה בלוח הזמנים של הסורים. ההתעלמות מהנציגים הישראלים החלה כבר בבוקר, כששר החוץ הסורי עזב את האולם בארמון האליזה עשרים דקות לפני תחילת דברי שרת החוץ ציפי לבני. קשה להאמין שבשתי הפעמים היה זה אך מקרי שהמנהיגים הסורים לא הצליחו לשמוע את מקביליהם הישראלים, אך ישראל לא הפכה את מקרי ההתעלמות לתקריות דיפלומטיות.

תחילת שיתוף הפעולה?

סרקוזי התגאה גם הוא במסיבת העיתונאים בסיום הוועידה בכך שלא היו תקריות דיפלומטיות במהלכה. הוא אמר כי "הכינוס של 45 ראשי מדינות הוא הצלחה בפני עצמו". גם בסביבת אולמרט טענו להצלחה: "עצם העובדה שראש הממשלה הוזמן לוועידה כזאת עם כל מדינות אירופה והעובדה שהתקיים שיתוף פעולה בין ישראל לאירופה הם הישגים גדולים מאוד".

על פניו הוועידה התחילה את שיתוף הפעולה בין עמי האזור. מבחן ההצלחה יהיה המשך המפגשים. כנראה שהוועידה לא תוליד את ההסדר עם הסורים ולא תקדם את המשא ומתן עם הפלסטינים, אבל שיתופי פעולה כלכליים עשויים לסייע לישראל ולאירופה. זאת בתנאי שדרגי השטח יתחילו ממחר, עם תום חגיגות יום הבסטיליה בצרפת, לעבוד על הפרקטיקה.

הלילה ישוב אולמרט לישראל, לממשלה, לחברי הכנסת ולתקשורת. לפני זה הוא הספיק ליהנות מהמצעד הצבאי המרשים שנערך בפריז לרגל ה-14 ביולי, אך ככל הנראה ההנאה תתמוסס לעומת העיסוק התקשורתי בחקירות המשטרה והחקירה הנגדית של מוריס טלנסקי שתתקיים ביום חמישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully