וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקונטאר עד סלימאן: כל האסירים שישוחררו

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.7.2008 / 18:03

ביום רביעי בבוקר צפויה ישראל להעביר לחיזבאללה חמישה אסירים לבנונים, כשבראשם הרוצח סמיר קונטאר. פרופיל

AP

(צילום: AP, עריכת וידאו: ענת ברק)

במסגרת עסקת חילופי השבויים עם חיזבאללה תשחרר ישראל חמישה אסירים לבנונים, כשהבכיר ביניהם הוא הרוצח סמיר קונטאר. ארבעת הנוספים הם פעילי חיזבאללה שנשבו במהלך מלחמת לבנון השנייה, מוחמד סרור, חוסיין סלימאן, מאהר כוראני וחדר זידאן. מאז שנעצרו היו הארבעה כלואים בבית הכלא "אשמורת" שבצומת בית ליד, ואילו קונטאר היה עצור בבית הכלא "הדרים".

סמיר קונטאר נידון לחמישה מאסרי עולם ועוד 47 שנה לאחר שהורשע ברצח שני אזרחים ישראלים ובהריגת שני שוטרים ישראלים. בשנת 1979 הוביל קונטאר חולייה בת ארבעה חברים שהשתייכו לחזית שחרור פלסטין. החולייה הגיעה בסירת גומי לחוף הים בנהריה, ופתחה במסע טרור.

חביר החולייה פתחו באש לעבר רכב משטרה, והרגו את השוטר אליהו שחר. משם פנו לדירתה של משפחת הרן. קונטאר וחברי החולייה לקחו מהדירה את דני הרן, בן 31, ואת בתו עינת בת ה-4. אם המשפחה סמדר, והבת הקטנה, יעל בת השנתיים, הספיקו להסתתר בבוידעם. דני ועינת נלקחו לשפת הים בנהריה, שם ירה קונטאר בראשו של דני והיכה את עינת למוות בקת הרובה. בינתים בדירה, נחנקה יעל למוות. רק סמדר הרן שרדה את ההתקפה. לאחרונה קראה לממשלה להתעלם מכאבה האישי בבואה לאשר את עסקת השבויים, במסגרתה ישוחרר קונטאר.

קונטאר, בן 46, שהיה בן 16 בזמן הפיגוע, הוא דרוזי במוצאו, ונולד בכפר עביה שבהר הלבנון. לקונטאר שני אחים ושתי אחיות. אחיו בסאם, עיתונאי במקצועו, מוביל את המאבק בלבנון למען שחרורו ואף מפעיל אתר אינטרנט בנושא זה.

נשבו בעת מלחמת לבנון השנייה

סרור, סלימאן וכוראני הינם לוחמי חיזבאללה שנשבו במהלך המלחמה. סלימאן מונה מטעם חיזבאללה לפקד על הגנת הכפר עייטא א-שעב שבדרום לבנון. אחד מפקודיו היה מוחמד סרור, תושב הכפר ולוחם ביחידת הנ"ט של חיזבאללה. חיילי צה"ל כבשו את הכפר בתחילת אוגוסט 2006, ולקחו את השניים בשבי. כעבור ימים ספורים שבו חיילי צה"ל גם את כוראני, תושב הכפר יעטר, איש יחידת הנ"מ של חיזבאללה.

השלושה הועמדו לדין בגין עבירות שביצעו במלחמה ובסופו של דבר הואשמו בניסיון לרצח, ניסיון חטיפה, קשירת קשר לביצוע פשע, חברות בארגון טרור, מתן שירות להתאחדות בלתי מותרת ובעבירות נשק. האסיר הרביעי שישוחרר, חדר זידאן, הוא פעיל חיזבאללה זוטר יותר, שנאשם רק בהיותו "לוחם בלתי חוקי".

סלימאן הואשם בסעיפים חמורים יותר – ברצח ובחטיפה – בשל מעורבותו בחטיפת אהוד גולדווסר ואלדד רגב. "במסגרת פעילותו בארגון קשר הנאשם קשר עם לוחמים נוספים של הארגון לחטוף חיילי צה"ל", נכתב על סלימאן בכתב האישום. "כן רצח הנאשם בצוותא עם לוחמי חיזבאללה נוספים את שמונת החללים וחטף בצוותא את החיילים אהוד גולדווסר ואלדד רגב כדי להעמידם בסכנת רצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully