וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בימין על אובמה: "הוא מסוכן לישראל"

אייל דץ וגיל קדרון

14.7.2008 / 11:37

ח"כים בימין לא סולחים למועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב, שחזר בו מהצהרתו כי ירושלים לא תחולק. מנגד, בשמאל בירכו על הדברים

בימין ובשמאל הגיבו לדברים שאמר אמש (ראשון) המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, ברק אובמה, בראיון לרשת CNN. אובמה הבהיר בראיון כי דבריו בוועידת איפ"ק לפני מספר שבועות, לפיהם ירושלים תישאר "בירתה הבלתי מחולקת של ישראל", לא הובנו כהלכה.

"אין לי ספק שברק אובמה מסוכן לישראל וכי במידה והוא יבחר, הוא יהיה אחד הנשיאים האמריקאים הרעים ביותר ביחסם לישראל", אמר הבוקר ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי-מפד"ל) לוואלה! חדשות. לדבריו, הדבר המדאיג ביותר הוא שאובמה עלול לעלות לשלטון בזכות קולותיהם של יהודי ארה"ב, "שכנראה מעדיפים את האינטרס האישי שלהם ולא את האינטרס של מדינת היהודים".

גם ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד), שנכח בנאומו של אובמה בוועידת איפ"ק, הגיב לדברי אובמה, ואמר כי "נכון שמותר למועמד לנשיאות בארצות הברית או לכל מדינאי בעולם להחזיק בעמדות אחרות - אבל אנחנו משוכנעים לא רק בכך שהצדק ההיסטורי מצביע באופן חד משמעי על שייכותה של ירושלים לעם היהודי ולמדינת ישראל, אלא גם בכך שכל חלוקה של ירושלים תנוצל להבערת העיר והמזרח התיכון כולו, ותפגע בחייהם של תושביה כולם: היהודים, הנוצרים והמוסלמים כאחד".

מנגד, בירכה ח"כ זהבה גלאון (מר"צ) על דבריו של אובמה ואמרה כי "מדובר בתיקון חשוב של אובמה שמעיד על יחסו של הממשל האמריקאי במידה ואובמה יעמוד בראשו. ממשל שמבין שאין הסדר מדיני בלי פשרה של חלוקת הריבונות בירושלים".

תומך במתווה קלינטון

בראיון שקיים אמש ברשת CNN ביקש הסנאטור מאילינוי להבהיר את הכרזתו בוועידת איפ"ק לפני מספר שבועות, לפיה ירושלים תישאר "בירתה הבלתי מחולקת של ישראל", ואמר כי כוונתו היתה שהבירה הישראלית לא תשוב להיות מחולקת בגדרות תיל, "כפי שהיה המצב לפני 1967".

"האמת היא שזו הייתה דוגמה למקרה בו התנסחנו בצורה לא טובה בנאום", אמר אובמה למראיין, פריד זכריה, שתהה מדוע איננו תומך במתווה קלינטון, שקרא להקים את בירת המדינה הפלסטינית בשכונות הערביות של ירושלים. "מיד ניסינו לתקן את הפרשנות שניתנה לדבריי. זה אפשרי ליצור ירושלים מלוכדת ועקבית. לא היה בכוונתי להחליט מראש מה יהיו הפתרונות הסופיים לסכסוך, ולדעתי מתווה קלינטון מהווה נקודת פתיחה טובה לשני הצדדים".

אובמה צפוי להגיע לביקור בישראל ב-22 ביולי. במהלך ביקורו בארץ יפגש אובמה עם ראש הממשלה אהוד אולמרט ועם שרת החוץ ציפי ליבני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully