וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד קריקטורה מוסלמית מעוררת סערה

גיל קדרון

14.7.2008 / 12:12

על שער ה"ניו יורקר" התנוססה קריקטורה בה מוצגים ברק אובמה ואשתו כמחבלים מוסלמים שתומכים בבן לאדן. "זה חסר טעם ופוגעני"

עוד קריקטורה מוסלמית מעוררת סערה פוליטית בתקשורת, אלא שהפעם מדובר בקריקטורה של במועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב, ברק אובמה.

על עמוד השער של המגזין הנחשב ה"ניו יורקר", שיצא השבוע, אויירו בני הזוג לבית אובמה בחדר הסגלגל שבבית הלבן, כשברק לבוש בגלביה ובכיסוי ראש, מצמיד אגרופים עם אשתו מישל, שעטויה בבגדים חצי צבאיים, עם קלצ'ניקוב לגופה ורעמת אפרו לראשה. מעל האח, בה עולה באש דגל ארה"ב, מתנוסס דיוקנו המאיים של ראש אל קאעדה, אוסמה בן לאדן. המסר של המאייר בארי בליט ברור: השמועות המטופשות על כך שאובמה מוסלמי הן מטופשות. שיאן של אותן השמועות היה גל ששטף את הבלוגים ואתרי האינטרנט השמרניים ובו נטען כי הצמדת האגרופים של הזוג אובמה היא "מחווה טרוריסטית" או "ברכת השלום של חיזבאללה".

אולם רגישותו של אובמה לתדמיתו, והעובדה כי אמריקאים רבים, אלו שככל הנראה פיספסו את הסערה של הכומר שלו לשעבר ג'רמיה רייט, בטוחים כי הסנאטור מאילינוי הוא אכן מוסלמי - דחפה אותו לגנות את המגזין.

"ה'ניו יורקר' אולי חושב שהשער הוא קריקטורה סאטירית על מבקריו הימניים של הסנאטור אובמה", אמר דוברו ביל בורטון, "אולם רוב הקוראים יראו אותה כחסרת טעם ופוגענית. ואנחנו מסכימים". האיור איפשר למועמד הרפובליקני ג'ון מקיין להסכים עם יריבו. "אנו מסכימים לחלוטין עם מחנהו של אובמה, זה חסר טעם ופוגעני", נמסר מהקמפיין של הסנאטור מאריזונה.

עומד בנורמות המקובלות של העיתונות

המגזין ביקש להבהיר את כוונת המשורר. "הקריקטורה נקראת 'פוליטיקת הפחד', ומדובר בסאטירה על השימוש בטקטיקות של דיסאינפורמציה בבחירות לנשיאות שנועדו לפגוע בקמפיין של ברק אובמה". העורך הראשי נשמע המום מהתגובות הקשות. "השער... מציג מספר דימויים על בני הזוג אובמה, ומראה כמה הם מעוותים ומוגזמים".

"השער בהחלט עומד בנורמות המקובלות של העיתונות", כתב ב"שיקגו טריביון" בעל הטור המוערך קלרנס פייג', אפרו אמריקאי בעצמו. אנדרו מלקולם מה"לוס אנג'לס טיימס" הוסיף, כי "אין ספק שהשער משלהב היצרים השיג את מטרתו ומשך תשומת לב רבה ביום ראשון קיצי בו לא היו חדשות. המגזין בטח ימכור כעת יותר עותקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully