וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוקף הקשישה נדון לשש שנות מאסר

קובי מנדל

14.7.2008 / 10:44

אושרי קבלאווי תקף את מלכה יריב מחיפה מאחור, הפיל אותה וחטף את תיקה. יריב: "היו יכולים לגזור עליו עונש כבד יותר"

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (שני) שש שנות מאסר בפועל ושלוש שנות מאסר על תנאי על אושרי קבלאווי, בן 20 מחיפה, שהורשע בשוד בנסיבות מחמירות של קשישה בנובמבר 2007. כמו כן, הורשע קבלאווי בקשירת קשר לביצוע פשע ונגזר עליו לשלם 30 אלף שקלים כפיצוי למלכה יריב בת ה-82 מתל אביב, אותה תקף.

יריב הביעה חוסר סיפוק מגזר הדין ואמרה לוואלה! חדשות כי "היו יכולים לגזור עליו עונש כבד יותר. מדובר בבחור צעיר. אני נותרתי עם המוגבלויות הפיזיות שלי. אבל אני מנסה לחיות חיים שגרתיים למרות זאת".

התקיפה אירעה לאחר שיריב הוציאה 1,500 שקלים מהכספומט ועשתה דרכה לבית אחותה בחיפה בו התארחה. קבלאווי ושני נאשמים נוספים, שמשפטם טרם הסתיים, עקבו אחריה, וכשהגיעה לכניסה לבית, תקף אותה קבלאווי מאחור, הפיל אותה בחוזקה ארצה וחטף ממנה בכוח את תיקה חרף התנגדותה. השלושה נמלטו מהמקום בעוד הקשישה שרועה על הרצפה כשהיא שותתת דם. כתוצאה מהתקיפה נחבלה המתלוננת קשות בפניה ובשיניה ונגרם לה שבר בשורש כף היד.

השופט עודד גרשון התייחס בגזר הדין למורכבות המקרה. הוא ציין כי מן הצד האחד, מדובר בנאשם צעיר בן 20 ללא כל עבר פלילי שביצע לראשונה בחייו פשע חמור. מן הצד האחר, אישה קשישה שנפלה קורבן למעשה אלים שגרם לה נזקים גופניים ונפשיים, שרכושה נגנב ממנה וחייה שוב לא יהיו כפי שהיו.

"עבירה של שוד קשישים הינה עבירה מאוסה הראויה לכל גנאי. תופעת שוד הקשישים הינה תופעה עבריינית בלתי נסבלת וככל שמתרבים חסרי הלב והמצפון המוכנים והמסוגלים לבצע פשעים שכאלה, מתחזק ומתעצם הצורך להגן על הציבור מפניהם", ציטט השופט עודד גרדון קטע מתיק אחר בו דן בשוד קשישים.

עם זאת, התחשב השופט בכך שקבלאווי הוא בן למשפחה קשת יום ובכך שהודה בעובדות כתב האישום וחסך מזמנו של בית המשפט ומזמנה של התביעה. כמו כן, קבלאווי הביע חרטה והפנים כי עשה טעות קשה.

יועצת ראש הממשלה לענייני רווחה ורד סויד, שליוותה את יריב מאז התקיפה, אמרה בתגובה כי "הענישה המשמעותית לתוקפי קשישים מהווה אור בקצה המנהרה לקורבנות ובני משפחותיהם. הסבל העובר על קורבן האלימות לא מאפשר חזרה לחיי שגרה. יש להילחם בתופעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully