וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי לא בא לדיון על עתיד ההשכלה הגבוהה?

נעמה טלמור

14.7.2008 / 10:39

ועדת החינוך דנה באיום החוג למדעי הרוח באוניברסיטת ת”א לא לפתוח את ההרשמה. רק הסטודנטים באו, נציגי האוצר והאוניברסיטה - לא

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

.

ועדת החינוך של הכנסת התכנסה הבוקר (שני) לדיון מהיר באיום הפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת תל אביב שלא לפתוח את ההרשמה לפקולטה בשנה הבאה, כפי שפורסם בשבוע שעבר לראשונה בוואלה! חדשות. על אף שלוועדה הוזמנו נציגי משרד האוצר, המועצה להשכלה גבוהה, אוניברסיטת תל אביב והסטודנטים באוניברסיטה, רק נציגי הסטודנטים הגיעו לדיון. "אני מצר על כך שהמוזמנים לא הגיעו. חבל שרק הסטודנטים השכימו קום", אמר יו"ר הוועדה, ח"כ הרב מיכאל מלכיאור (העבודה-מימד).

הוועדה קראה לאוניברסיטת תל אביב לנקוט בכל הפעולות הנדרשות כדי להבטיח ששנת הלימודים הבאה תיפתח באופן תקין. היא הוסיפה כי יש לבחון את שינוי הקריטריונים התקציביים על מנת שלא יהיו תלויים רק במספרי התלמידים. זאת, לאחר שיו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב גיל גולדנברג הציג בפני הוועדה נתונים המעידים על כך שעקב ירידה בהרשמה לפקולטה יורד באופן ישיר גם התקצוב.

במהלך הדיון התייחס ח"כ הרב מלכיאור לדבריו של שר האוצר רוני בר און בכנסת בשבוע שעבר בדבר הבזבזנות שנוקטים בה אנשי הסגל האקדמי ואמר: "הקשבתי רוב קשב לנאום המבחיל של שר האוצר. הייתי די המום בהתחשב בכך שזה הגיע מאדם ששולט בהשכלה כמו שר האוצר".

ח"כ דב חנין (חד"ש) אמר כי "קורה כאן תהליך מסוכן ומדאיג - שקיעת מדעי הרוח באקדמיה הישראלית. המצב הזה הגיע לקיצוניות באוניברסיטת ת"א". ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) הוסיף כי "אנחנו, כחברה וככנסת, צריכים למנוע את ההתמוטטות של מדעי הרוח". לדבריו, "האוצר תופס את אנשי האקדמיה בצורה מאד מצומצמת ולא מבין את הערך המחקרי של עבודתם".

מהמועצה להשכלה גבוהה נמסר בתגובה כי "מדובר בעניינים פנימיים של האוניברסיטה. הודענו הבוקר לועדה שנגיש את עמדתנו בכתב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully