וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן לסוריה: "הסכם שלום יפגע ביחסינו"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.7.2008 / 9:31

יועצו של המנהיג הרוחני האירני אמר כי חתימה על הסכם שלום בין ישראל לסוריה היא בניגוד לעמדה האירנית. "אין מדינה בשם ישראל"

"אירן תבצע שינויים משמעותיים ביחסיה עם סוריה אם זו תחתום על הסכם שלום עם ישראל ותכיר בה" – כך מאיים (שני) חוסיין שריעתמדארי, יועצו של המנהיג הרוחני של אירן, עלי חמינאי, והעורך הראשי של העיתון האירני "כיהאן" המקורב לחמינאי.

"אם סוריה תחתום על הסכם שלום עם ישראל, המשמעות היא הכרה בישראל. הדבר יוביל לשינויים ביחסי אירן-סוריה. זוהי דעתי האישית, אולם אני חושב שזוהי גם דעתו של העם באירן. חתימה על הסכם שלום תבוצע בניגוד לעמדה האירנית, לממשלה האירנית ולעמדת העם באירן".

"חיזבאללה לא מכיר בישראל"

בשיחה עם העיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון הבהיר יועצו של חמינאי כי אירן לא תכיר בישראל וכי היא אינה "שבעת רצון מהעובדה שמדינות מוסלמיות כמו טורקיה או סוריה מנהלות משא ומתן עם ישראל". לדבריו, "אמרנו פעמים רבות שאין דבר כזה ששמו ישראל באזור. אנו לא מקבלים את ישראל, אין מדינה בשם ישראל. שמה פלסטין. אך טבעי הוא שלא נסכים למשא ומתן בין מדינה מוסלמית לבין מדינה בלתי לגיטימית שאינה קיימת. למה הן רוצות לדבר עם מדינה בלתי לגיטימית?".

יחד עם זאת, הבהיר היועץ כי "המשא ומתן שמנהל חמאס עם ישראל בתיווך מצרים לכינון רגיעה, או לחילופין המגעים שמנהל חיזבאללה עם ישראל בתיווך גרמניה לביצוע עסקת חילופי שבויים - שונות מהמשא ומתן שמנהלת סוריה עם ישראל בתיווך טורקי. חיזבאללה לא מנהל משא ומתן עם ישראל ואינו מכיר בה. גם חמאס אינו מכיר בישראל – הסכם הרגיעה אין משמעו הכרה בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully