וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: העסקה תבוצע ביום רביעי ב-9 בבוקר

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.7.2008 / 8:59

עיתון לבנוני מדווח כי עסקת השבויים תבוצע במעבר הגבול בראש הנקרה. היום יועברו 4 האסירים הלבנונים מכלאם לקראת העסקה

"עסקת חילופי השבויים תבוצע ביום רביעי בתשע בבוקר, במעבר הגבול בין ישראל ללבנון בראש הנקרה" – כך דיווח הבוקר (שני) העיתון הלבנוני "א-ספיר". לפי הדיווח, העסקה תבוצע בפיקוח המתווך הגרמני, נציג האו"ם גרהארד קונארד. מקורות דיפלומטיים בכירים בביירות מסרו לעיתון כי חיזבאללה קיבל לידיו מישראל את הדו"ח הסופי אודות גורלם של ארבעת הדיפלומטיים האירניים.

היום תעביר יחידת "נחשון" של שירות בתי הסוהר את ארבעת האסירים הלבנונים שאמורים להשתחרר במסגרת עסקת השבויים מכלא אשמורת לכלא הדרים. הארבעה יצטרפו לאסיר סמיר קונטאר, המוחזק בכלא הדרים. על פי התכנון, החמישה יועברו צפונה לראש הנקרה ביום רביעי בבוקר.

בשבת העביר חיזבאללה לישראל את הדו"ח בעניינו של הנווט השבוי רון ארד באמצעות המתווך קונראד. גורמים ביטחוניים הדגישו כי כצפוי, הדו"ח לא נתן מענה לשתי השאלות המרכזיות - מה עלה בגורלו של ארד, שחיזבאללה סבור שאינו בחיים, ומדוע לא נמצאה גופתו. המתווך הגרמני העביר את הדו"ח, באורך 80 עמודים, לממונה מטעם ראש הממשלה על נושא השבויים, עפר דקל. המסמך מפרט את מאמצי החיזבאללה לפצח את תעלומת היעלמו של ארד. בדו"ח מצורפות עדויות של אנשים שהחיזבאללה חקר כדי לברר את נסיבות היעלמותו במאי 1988, שנה וחצי לאחר נפילתו בשבי והחזקתו בידי ארגון "אמל".

מחר צפויה הממשלה לאשר את המשך עסקת השבויים. על פי דיווחים זרים, העסקה תבוצע ביום רביעי בתשע בבוקר במעבר הגבול בראש הנקרה. ביצוע העסקה יחל בזיהוי החיילים החטופים אלדד רגב ואהוד גולדווסר. לאחר מכן תעביר ישראל לידי אנשי האו"ם בלבנון את האסיר סמיר קונטאר, ארבע אסירים פעילי חיזבאללה, מספר גופות של פעילי חיזבאללה שנהרגו במלחמת לבנון השנייה ועוד כמאתיים גופות של לבנונים ופלסטינים שנהרגו לפני המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully