וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש מים גם על הירח

14.7.2008 / 2:33

בבדיקות שנערכו לאחרונה בסלעי מגמה שנלקחו מהירח במשימות החלל של חלליות אפולו בשנות השבעים, התגלו שרידי מים

מדענים בבריטניה מצאו עדויות לפיהם בקרום של הירח יש מים, ובכך למעשה מציבים תיגר בכל הקשור לתיאוריה שבה נוצר הירח כלווין של כדור הארץ.
עד היום התיאוריה המובילה בסוגיית היווצרותו של הירח טענה כי הוא נוצר בהתנגשות אדירה בין כדור הארץ לגורם שמימי בגודל של כוכב קטן. מדענים העריכו כי החום שנוצר מההתנגשות אידה את כל המים וכתוצאה מכך לא ניתן למצוא מים על הירח.

מחקר חדש שהתפרסם במגזין המדע היוקרתי NATURE הראה כי מים הגיעו לשטח הירח מתוך הליבה שלו בהתפרצויות געשיות לפני 3 מיליארד שנים. תוצאות אלה מצביעות על כך שהמים היו חלק מהירח כבר בתחילת קיומו. העדויות נתגלו בתוך סלעי זכוכית מגמתית, שנלקחו מהירח במשימות החלל של חלליות אפולו.

בדיקות שנעשו בעשורים האחרונים על האבנים שהובאו מהירח לא העלו סימנים של מים, ולכן הירח נחשב כלווין שאינו מכיל מים. החוקרים מאוניברסיטת בראון ומכון קרנגי בוושינגטון השתמשו לאחרונה בטכנלוגיות ספקטורומטר מאסה וגילו כמויות מזעריות של מים בסלעים.

"מאוד הופתענו לגלות כמויות של מים בתוך הסלעים שהגיעו מהירח, ולאחר סדרת בדיקות נוספת אנו מאמינים שהמים שהתגלו הגיעו ממעמקי המעטפת של הירח" אמר אלרבטו סאל מאוניברסיטת בראון. "מאחר והירח נחשב כלווין יבש לגמרי מדובר בקפיצה ענקית מהערכות הקודמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully